måndag 8 juni 2009

vilken jävla helg!

Fredagen började med lämning av baqrn med kramigt avsked.
Åkte med 1 bussen till micke och vi tog en tur till A6 och hanldade några öl och sen hem laga mat som skulle avnjutas med vin :-p
hann inte ens klart med maten förrens just då dödens samtal kommer från kim.
Tess hade klämt fingret i ytterdörren, Neo hade smällt igen det över handen.
Att som mamma sitta i jönköping när man har ett skadat, ledset och gråtande barn i gränna är en mardröm,, hemskt, vidrigt.
Medans kim va på vårdcentralen kollade jag på klockan tjugoåttatusen gr. det tog en dryg timma, tidernas absolut längsta timma.
Sen ringer han och berättat att fingret är brutet och att hon e sydd 1 stygn (ett stygn på en 2 årings lillfinger är ganska mkt)
Men kunde dock andas ut när jag visste att hon va utom fara.
sen drömde jag tidernas värsta mardröm att hon var5t dränkt i toastoeln och andra hemska saker, som kor tar man på sig skulden och tänker att skadan inte skett om jag vart närvarande, vi.lket naturligtvis inte stämmer eftersom det mer eller mindre va en tidsfråga om När och inte Om eftersom dörrarna slår om och om igen här hemma.
Vet int ehur många hundra gr jag bett neo sluta sl¨å i dörrarna.

Vaart iaf inge vin till maten.
Lördagen jobbade jag hela dagen och tog bussen driekt till Micke efter jobbet.
Vi åkte hem till Mathilda där resten av alla sependerade sin nationaldagskväll=)
tog några< öl och gick sen till O´learys och fortsatte kvällen där, men gick hem rätt tidigt.
Söndagen jobbades också,och Kl 20 när jag slutade kom micke o hämtade mig. Sen åkte vi hem och åt lite och tog en promenad.
Idag kom busarna hem, skönt att ha dom hemma igen=)
har pysslat och myst hela dagen. Håller på att tvätta lite och har var5t o handlat inför Neos visingsö utflykt i morgon!
Sen som grädda på moset har Tess snubblat in i dörrkarmen och slagit i pannan , va på millimetern att det gick hål. TYPISKT. Olycksfågel. men ska ha lite extra uppsikt på henne men verkar inte va någon större fara, hon e igång igen.
Klippkort på akuten/vårdcentralen snart eller? känns som det senaste halvåret spenderats flitigt där.
Nee ska ner i tvättstugan nu! Sen äta nått och sen kommer min honey!




1 kommentar:

Bloggintresserade

Jag

Jag

Labels

Blog Archive

Etiketter

Följa

www.dsit.sejknt

Vädret

Besökare

Totalt: Idag: Veckans: