torsdag 29 oktober 2009

det äcklar mig...

Att när du levde proppade folk i dig en massa skit...
Är det vänskap? Är det kärlek?

det äcklar mig att ingen brydde sig DÅ, men NU har du tusentals vänner. Den ena brorsan efter den andra, bästa vänner, flickvänner osv.

Vart var dom innan?

Varför kom du till mig? Jo för du älskade mig, du visste att jag ställde på dig till 110%
Jag uppmuntarde aldrig några droger, aldrig.
ändå kom du i alla år.

Jag va en del av ditt liv, en del av din familj.

Lyssnade på ett inspelat telefon samtal på mobilen igår där du säger "skulle du kunna tänkja dig att leva hela ditt liv med mig"

Fan tårarna bara rann.

Har legat som ett Kolli och glott i taket, gråtit och gråtit så jag knappt kunna prata, ansiktet är trasigt efter 5 dagars gråt.

Idag, Idag är jag arg.
Arg på dig, för att du satt oss i denna sits.
Arg på alla jävla människor som så fint dyker upp när du är borta.
Det är för jävligt.

Du hade din familj, mig, Jimmy, John och Dessan som brydde oss om dig.
Oss du delade större delen av din tid med.

Pratat med Jimmy i telefonen mkt, han bara gråter, gråter som ett litet barn. Det gör så ont att höra.
Han älskade dig. Fan Conny.
Jag älskar dig. Tro mig, fast det vet jag att du gjorde.
Du älskade mig.
Du kunde ligga och beundra mig i timmar. Och jag skrattade åt dig.

Du sa att jag va lika snygg nu som för tio år sen. Hur fan kunde du tycka jag va snygg för 10 år se?!

Fan älskar dig. Köpte en till bukett rosor till dig i går, vita rosor, och Roger två fina ljus.
Vill ligga hos dig.
Vill krama dig. Om du behöver mig, snälla sök upp mig.
Jag är beredd att låta mig följas med i "den andra världen"
Låter konstigt för många men jag VET att jag har den känslan för sådana saker men alltid varit rädd för det.

Jag sa till dig hela tiden att du inte skulle bli 25, jag hade rätt, önskade dock att jag haft fel.
När din mamma grät att hon ville att du skulle ge oss ett tecken började min telefon ringa från mitt eget nr vilket är omöjligt.
Du gillade att ringa mig. Jämt, flera gånger om dagen. Mitt i nätterna.

Alltid.
Vem ska nu ringa?
Fan muin älskade vän.
VArt finns du nu när jag behöver dig?
Skulle vilja bli tröstad av just DIG.

Älskar dig!

18 kommentarer:

  1. Vad menar du med..

    "Du hade din familj, mig, Jimmy, John och dessan "

    Vi gav aldrig Conny någonting. Vi hjälpte alltid Conny, Jag släppte alltid in Conny. ALLT!

    Du är sjuk när du skriver så!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. tänk att folk orkar bråka och tävla om en människa som är död?!
    han är död, kommer aldrig igen.
    ingen andledning att hålla på.

    SvaraRadera
  3. Fint skrivet johanna men jackline va en av connys NÄRmaste vänner oxå.... o det har inte varit någon som proppat i conny droger.. Han har själv valt o ta ..tjatat sig till osv.. Men annars va d fint skriviet men folk tar illa upp.

    Är ju sjukt om det blir en tävling...ang flickvänner så gillade conny ida senast i sommras....o dom va ihop länge så df hon dykt upp igen.. bara cony som vet vem som va hans närmaste...

    Men det är bra att du skriver av dej din sorg . Det hjälper!

    SvaraRadera
  4. jag syftar inte på någon speciell överhuvudtaget.
    Jag menar mer folk man aldrig hört talas om som dyker upp.
    Vad conny och Ida hade har jag ingen aning om och det rör mig inte heller.
    Hoppas dom hade det bra, vilket jag tror.


    Jag vet att jackline va en av Connys nära vänner.
    Men det här är MIN blogg och MINA känslor. Jag skriver vad jag vill och vad JAG känner.
    Sen om jag glömmer nämna någon är väl mänskligt.

    SvaraRadera
  5. Tack Dessan!

    -Nästan alla hade sina dörrar öppna för Conny. Det spelar ingen roll hur mycket du skriver om att du stod Conny nära. Det är inte bara du som är drabbad. Alla sörjer. Vi förstår också att du har de riktigt jobbigt, inget snack om saken.

    Men det ÄCKLAR OSS när du skriver vissa saker. Det sårar oss. Du får oss att låta oviktiga. Det är inte rättvist.

    Det är bra att du skriver av dig sorgen. Vi lider alla som stod honom nära. Så det handlar inte om att tävla om en människa men rätt ska vara rätt, Conny hade många vänner som inte använde droger men stod honom nära ändå.

    SvaraRadera
  6. Johanna!

    Det du skriver är jättebra. Skriv vad du vill i din blogg och skit i alla jävla dumma idioter som skriver sina dumma komentarer.Man kan ju undra va Conny hade tyckt om allt skriverier som skrivs om honom nu när han inte finns här ibland oss??? Hade han gillat det? Tror knappas det. Men för eller senare så läggs både chocken och sorgen sej. Och då kan ni ju gå tillbaka och läsa va som har skrivits om en vän som inte längre finns ibland oss. Hade ni själva villat att det skulle skrivas och snackats om er om det va ni som hade omkommit? Tror knappats det. Men en sak är säkert att jag vet. Att du Johanna är en rak och ärlig vän med empati, kärlek och omtanke och du har alltid haft din famn öppen för dina vänner även om du själv har mått dåligt.Så jag förstår att Conny drogs sej till dej för att du är en underbar tjej. Och jag vet att Conny älskade dej mycket!

    SvaraRadera
  7. johanna va inte meningen o mena otrevlig.. klart du ska skriva dina känslor..menadei nte heller att du glömmt nån men förstår vad du menar med att det är lust när folk helt plötslgit dyker upp..

    o du som skrev sist som är annonym vem är du?? Du vet inte ett skit vad jag har för relation till conny o jag har inte sagt något illa eller menat något illa om johanna så vill inte att d ska tolkas fel.

    Klart johanna e en skit fin brud.. va inte det jag sa... ...

    SvaraRadera
  8. jag kan hålla med den person som har skrivit, att nästan alla hade sina dörrar öppna för conny. och dessan du skriver ju själv att folk kan ta illa upp. conny sa altid att jag var hans lilla syster, och att han älskade mig. men när jag läser hennes blogg, så tar jag faktis illa upp. du är säker ett en jätte go tjej. men jag vet att conny hade många vänner som inte tog droger och som bryde sig om han! det jag vill få fram är att det finns väldigt många som sörjer conny! // Ellen Hallberg

    SvaraRadera
  9. läs inte då om ni stör er :-D

    SvaraRadera
  10. När min bror kom dök de upp folk som inte brytt sig om honom på år och dar. Kanske va de dåligt samvete eller så var de kanske bara för uppmärksamhet, vad vet jag. Men nu när allt lagt sig är de bara hans absolut närmsta som är vid hans grav. Inte de som påstod sig va så nära men honom när han dog. Menade inget elakt mot just någon spec nu.



    Hoppas att du finner något sätt att gå vidare på johanna. Vet även att de som mår absolut sämst nu är hans familj. Spec syskon och mamma.. usch :(

    SvaraRadera
  11. Men shiit kan ni lämna Johanna ifred någon jävla gång! jag är Johannas lilla syster, och JAG vet hur nära Johanna och Conny stod varann, men förstår inte varför ni sitter och tävlar om vem som kände honom bäst. Låt alla sörja på sitt sett. Som det stod här ovanför så kommer bara de närmaste som Connys familj visste om (rätta mig om jag har fel Joe) komma. Sluta tjafsa om detta nu! Som många har skrivit Conny hade inte velat att ni satt och tjafsade över detta. Lämna han frid nu och låt han gå över till andra sidan med lugn och ro, vilket han inte kommer att kunna göra så länge ni tjafsar om detta. Vill ni hans bästa så låter ni honom gå över till andra sidan.

    Älskar dig sis, finns här för dig i vått och torrt! <3 <3

    SvaraRadera
  12. Det är ingen som tjaffsar om nått.. Ifall inte från min sida. o ja det stämmer johannas syrra att det bara e dom närmsaste som kommer på begravningen... bland jag min sambo johanna o några få till... Men nu lämnar vi den här diskutionen tycker jag..

    Johana du skrev ett skit fint inlägg det senaste.. om när dina barn frågat efter conny å så..fick fan tårar i ögonen..

    SvaraRadera
  13. Kära ni sluta använd min bogg som en tävlingsida.
    Conny är död, finns inte mer.
    Aldrig mer.
    Ni får bråka bäst fan ni vill, men sluta göra det i min blogg.
    Jag skiter fullständigt i Om han va kär i Ida eller inte i sommras.
    Herregud varför skulle det röra mig?
    Han frågade mig varför jag inte ville ha ett förhållande med honom tidigare för han hade lämnat vilken flickvän som helst, vi har känt varann i 11 år.
    Han ville ha ett förhållande med mig men jag ville inte för jag tänkte på barnen och det vet du också Dessan.
    Jag bryr mig inte, Nu är han död.
    Vad han gjort i sitt liv rör inte mig.
    Jag gjorde allt för att hjälpa honom, jag älskade honom högt på denna jord. Och det visste han.
    Det jag skriver i MIN blogg är saker som rör sig i MITT huvud.
    sen om han hade vänner han aldrig pratade om (vilket han såklart har, det har alla) det kan inte jag hjälpa.
    Jag tänker int eens försvara mig för er.
    Conny va en fantastisk människa när han va nykter/drogfri synd att han aldrig fick chansen att bli det helt och hållet.
    Det jag emnar med att jag är arg på många av hans vänner är för att jag skulle aldrig verken rymma med en vän som är på bättringsväg, ge honom alkohol/droger, eller ljuga för hans mamma.
    Han uppskattade min vänskap utan att den hade behövts köpas med berusningsmedel.
    Hade dne inte räckt utan det hade jag inte varit hans vän.

    Jag anklagar INGEN, var och en känner själva vart ni stod i hans liv och om n har dåligt samvete för något.
    Det är inget man behöver hävda.
    Självklart är det många som sörjer honom.
    Han va speciell och berörde många.

    Mren jag kan inte sitta och skriva om alla som sörjer honom.
    Det är inget jag bryr mig om, Jag bryr mi om dom jag känner som jag vet kände Conny.
    Vi finns för varann.

    Det måste man i stunder som dessa.

    Annars har vi inget.

    Jag försöker finnas för hans familj, för hans bror som jag älskar lika högt som Conny.
    Han behöver mig och jag honom.
    Så snälla sluta bråka och tävla om ett liv som för alltid slocknats, alla hade sin relation med honom en del närmre än andra.
    Va glada att ni fick lära känna honom istället.

    lägg er energi på att försöka må bra och komma på fötter igen istället för att söka uppmärksamhet.
    Det är bara fånigt.

    SvaraRadera
  14. Kanon bra skrivet av dig Johanna! KRAMIZ

    SvaraRadera
  15. När någon går bort såhär blir det olika traumatiskt för olika människor. Men att ytliga bekanta helt plötsligt blir bästa vänner är ju inte ovanligt, bästa vän eller ytlig bekant kan du slå dig för bröstet som en bra medmänniska om du ställt upp eller ens tänkt tanken på att ställa upp på en promille av vad johanna ställde upp för honom. Men jag ser det helt förkastligt och det äcklar mig att någon som säger sig vara i sorg kan sparka på någon som är i sorg för att denna skrivit nått som inte passat sig i hennes egna blogg.

    Låt de döda vila i frid och visa iallafal Conny den respekten att inte bli osams mellan varandra för små skitsaker.

    Har en liten utmaning till alla ni som är Connys vänner och hävdar att ni funnits till lika mycket som johanna. Skänk 1000 kr till organisationer som hjälper folk med problem att bli av med sitt missbruk, vågar nog tro att han hade velat det. Då kanske ni hindrar andra från att gå samma öde till mötes och visar verkligen att ni tog conny och hans problem på allvar.

    SvaraRadera
  16. När jag läste så var det precis som att du tog ord efter ord ur munnen på mig. Precis så var det med oscar... Nu helt plötsligt så var alla så himmla nära honom...jävla horungar de finns tröttnar så jävla groft på dessa as som bara förstör andras liv..

    SvaraRadera
  17. / nattstad.se/mittfinahjarta

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Jag

Jag

Labels

Blog Archive

Etiketter

Följa

www.dsit.sejknt

Vädret

Besökare

Totalt: Idag: Veckans: