söndag 18 oktober 2009

Undra hur allt sett ut om man tagit andra val i livet?

Att man står där man står idag beror ju enbart (nästan) på val man själv valt, och konstigt nog hänger alla val oftas på små enkla vardagliga saker som kan förändra hela livet.

Att jag tex träffade Kim a egentligen en slump.
Att jag sen vart med barn desto störr slump. Speciellt andra gången.

Och OM jag inte skaffat mina barn, hade jag och Kim fortfarande vsasrit tilsammans?
Förmodligen inte.

Hade jag varit den jag är idag? definitivt nej.

På gott och ont.
Jag hade kanske inte vart utbränd. MEN jag är helt övertygad om att jag inte tagit tag i nått.

Hade nog varit ganska törstig då, men vem vet?

Kanske hade jag blivit vuxen och skaffat mig en utbildning och blivit nått? tjänat pengar och gett framtida barn en desto stabilare barndom?
Blivit vuxen innan jag blev mamma?!

Allt är en herrans massa frågor, och det är frågor som aldrig kommer få svar.
Själv är jag nöjd att jag har mina barn, för vad skulle jag gjort utan dom?

Även fast jag ibland vill skänka dom till närmsta djurpark :-O

ÄLskar dom, den kärlek jag känner till dom kommer jag aldrig få uppleva gentemot någon annan.

Det är en obeskrivlig kärlek som aldrig kommer ta slut.

En förmån i livet.

Det jag försöker komma fram till är att små små val i livet kan blir enorma.
Att man väljer tex konsum istället för Ica kan göra att du ramlar och bryter nacken och dör på en isfläck.
Hade du tagit Ica hade det förmodligen inte hänt.
Eller kanske träffar du ditt livs kärlek på Konsum och hade du valt Ica hade ni aldrig setts och då hade era barn aldrig funnnits.

Förmodligen hade du träffat någon annan och lyckligt ovetandes fått andra barn men ändå:-p

Nee damn, blir snart Cocko av alla halv sjuka tankar som snurrar i skallen.

Ska ta mig upp på berget nu med ungarna, lovade dom det dyrt och heligt.
Sen blir d söndags middag- falukorv och mackaroner :-p

Kram å kyss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Jag

Jag

Labels

Blog Archive

Etiketter

Följa

www.dsit.sejknt

Vädret

Besökare

Totalt: Idag: Veckans: