onsdag 22 december 2010

så här i juletid....

här sitter man mitt i en hög av papper i regnbågens alla färger, snören och plajetter och kort att dekorera dessa hundratals klappar med.
Kylen propp fyll med mat och pengar brända på en massa skit för att göra andra vuxna m'niskor glada.

Är det bara jag som yttrar mig som en bitter-fitta utan dess like?!

>missuppfata mig rätt, jag älskar att koka knäck , göra alla dessa smarriga jlulgodis och kolor sega som att och att bränna minsta krona på fina presenter till nära och kära inte inst ungarna,

Och sätta tänderna i en saftig julskinka och dessa underbara prinskorvar som knakar när man biter på dom.
At samlas med alla dom man älskar högst är ¨å¨ett och samma ställe.

MEN kan ändå inte låta bli att vzrje år tänka på alla ensamma därute, alla hemlösa, alla barn (och vuxna) i fattiga länder som aldrig någon fått öppna ett prassligt paket med vackra snören på.-

Aldrig förr har dom fåt skåda så mkt mat på ett och samma bord som på våra julbord.

Visst är det sjukt. Hade det inte vart så att jag är gravid och näta jul kommer ha en liten bebis som självklart ska få fira jul som alla andra barn.

Hade jag när jag mot min vilja ändå är "Barnledig" (japp, jag och kim har from nu bestämt oss för att ha barnen varannan jul så nästa år kommer jag med tårar i ögonrn och med en klimp i magen motviligt lämna bort mina barn för första gången över julafton)
Så tror jag bestämt att jag stått och kokt soppa oc delat uy åt alla hemlösa, lagt pengar på åtminstone en liten present till dom alla.

Alla ni som sitter och har allt, ägna alla dessa männikor åtminstone en tanke, kanske kan ni lämna i från er varma kläder o skor ni inte längre använder för att alla dessa människor åtminstone ska slipa denna fruktansvärda kyla

Dwet värker så i mitt hjärta att det i detta land fortfarande finns hemlösa. Önskar och hoppas att i framtiden så ska det inte fnnnas en ända hemlös i vårt avlånga land.

Sen tänker jag på alla stackars barn som får tillbringa julen med en massa missbruk av olika slag, drog/alkoholpåverkade föräldrar.
Eller dom dom får stryk. Vilket barn förtjänar stryk?!

Nee tror jag e alldeldes för snäll och tänker alldeldes för mkt på andra. Önska jag kunde göra något.

på tal om annat, har jag idag fixat en vägg med mina underbara LP skivor, älskar mina skivor oh det är skam att bara låta dom liga och skräpa i en låda på vinden. Vart riktigt snyggt.

Nu ska jag snosa ner mig brevid min sötnöt och hoppas på ett dan före dan före dopppare dagen -dopp =)

så här ser de ut ( kass kamera jag vet)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Jag

Jag

Labels

Blog Archive

Etiketter

Följa

www.dsit.sejknt

Vädret

Besökare

Totalt: Idag: Veckans: