måndag 11 juni 2012

Måndag!

så va vi inne på en ny vecka :) drygt 5 veckor kvar tills jag får hångla upp min älskade...längtar otroligt mkt... denna resa vi har framför oss när vi återförenas ska bli otroligt spännande och jag längtar efter tvåsamheten. Nu har vi kämpat oss blodiga på eget håll och ska bli fantastiskt att få jobba för en bra framtid tillsammans och så smånigom få hem lille Liam och bli föräldrar "på nytt" och få vara med honom varje dag och få uppleva det med mannen jag älskar. Är det inte fantastiskt?! Är sjukt lycklig just nu!!! Pusss

9 kommentarer:

  1. Stämmer det att du och Kim har delad vårdnad om Neo och Tess? Får du verkligen ha kvar vårdnaden och träffa dom trots att du har missbruksproblem?

    SvaraRadera
  2. Fina ni, kämpa på :) puss!

    SvaraRadera
  3. ja det har vi, klart jag får det eftersom Kim är drogfri noch skötsam och han tar ansvar och ser till att jag inte är påverkad i närheten av dom, sen så skulle han ju såklart inte i nuläget låta mig ha dom över natt å så, men jag får ju träffa dom ofta och det betyder jättemkt för mig och peppar mig, Kim är en helt fantastisk pappa och vän till mig han ställer upp och stöttar och det betyder massa för mig och Markus och framförallt för barnen . jätteviktigt för dom att få träffa sin mamma och att deras föräldrar är vänner och kan komunicera. Men jag drogar ju inte nu heler utan är 110% drogfri. och ska förbli så. och innan ja kom på behandling fick ja bara träffa barnen under förutsättningen att ja lämnade rena prover.

    SvaraRadera
  4. Okeej ..trodde nämligen att Kim skulle få hela vårdnaden nu när du har missbruksproblem ..därför jag reagerade.

    SvaraRadera
  5. man tar inte ifrån en förälder vårdnade bara för han eller hon har missbruksproblem om den andra föräldern inte har det för då finns det ingen andledning. Man är ju inte farlig. Den parten som inte har dom problemen har ju huvudansvaret att se till att den andra är i bra skick. Och barnen behöver ju båda sina föräldrar oavsett.

    SvaraRadera
  6. Okeej där ser man. Alltid lär man sig något nytt :)

    SvaraRadera
  7. dom jobbar ju alltid med barnens behov i centrum och det är i nästan alla fall deras bohov att ha sina föräldrar så nära som möjligt. Man plockar inte vårdnaden så fort du gjort nått fel. Sen finns det mindre bra socialtjänstfolk som kan bli personliga men det är alltid fel. Alltid ska det vara ur barnperspektivet.

    SvaraRadera
  8. Det här med att dem ska ta bort delad vårdnad händer typ aldrig. Om det inte är den ena föräldern som söker det och får det..

    Hon har alltid rätt till umgängesrätt till sina barn, även med delad vårdnad och om den andra föräldern har hela vårdnaden.

    Umgänget kan ingen ta i från någon av föräldern..

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Jag

Jag

Labels

Blog Archive

Etiketter

Följa

www.dsit.sejknt

Vädret

Besökare

Totalt: Idag: Veckans: