måndag 19 oktober 2009

Johanna VS Stålmannen

Ibland tror jag helt ärligt att jag undermedvetet tror själv att jag är någon människa med superkrafter som på en och samma gång ska försöka vara överallt och hjälpa allt och alla.

Inte bara att jag ställer upp för folk som kanske inte ens egentligen förtjänar det, jag försvarar folk som definitivt inte är värda det, och jag sitter och betalar masa pengar till barn i 3:E världen i gott syfte i tron att pengarna går oavkortat till honom/henne fast jag vet så väl att det förmodligen försvinner på vägen rakt ner i någon annans ficka.

Att jag har planer på att bli fosterfamilj åt barn i nöd eller stödfamilj åt trotsiga tonåringar i tron astt hon/han säkert skulle lyssna på mig :-O

Jag ängnar tid och energi på att skriva protest listor mot djurplågeri.

Visst det är säkert bra att engagera sig i andra men vem klappar mig på axeln i slutändan för att jag bränner ut mig själv för att jag tror att jag kan rädda allt oh alla?
INGEN.

det tjänar ingenting till, tyvärr.

Blir så j-a trött på mig själv. Blir helt j-a matt.
aajaa, kommer formodligen fortsätta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Jag

Jag

Labels

Blog Archive

Etiketter

Följa

www.dsit.sejknt

Vädret

Besökare

Totalt: Idag: Veckans: