lördag 9 januari 2010

"Dom som förnekar mig, kommer jag förneka..."

Sa gud..

Har i säkert tio år nästintill förtryckt och hatat den kristna tron.
Hur kan det finnas en gud? och Om det finns en, vad har jag då gjort för att förtjäna allt lidnde?
Okej du bestämer delvis över ditt egna öde, men om man verkligen försöker och det ändå går käpprätt åt helvete?!

Ställde den frågan till Markus oh han svarade "men har du gud i ditt hjärta?"
Tänkte efter en stund och kom fram till svaret att Nej det har jag faktiskt inte.
Och efter diverse tunga grejer som hänt i mitt liv det senaste bestämde jag mig för att verkligen ge honom en chans.

Jag knöt mina utarbetade händer slöt mina ögon och bad en bön, tro mig det va faktiskt från hjärtat.
Kändes oerhört skönt efteråt.
Och konstigt nog så hände det saker direkt, saker som kanske inte är guds verk men som jag ändå på sätt och vis vill tro kom genom att jag bad.
Dels har det strulat m fk och jag har inte fått några pengar därifrån så har varit fattigare än fattigast, helt plötsligt hittade jag en 50 lapp.

Och tro mig det är MYCKET pengar när man inga har, sen helt plötsligt fick Johan igång min dator. Jag fik tag på min läkare som jag aldrig lyckas hitta och fick min medicin utskriven vlket i sin tur resulterade i att jag blev frisk =)

Så jag ska nog ge gubben en chans, kanske finns han?

1 kommentar:

  1. Fortsätt du att vara ateist det är nog hälsosammast. Jag tror inte ett skvatt på gud och även om jag har så fel som man kan ha vet jag inte riktigt om jag vill stötta en gud som tycker att om jag exempelvis våldtar tess behöver jag bara punga ut 50 spänn (silvermynt eller nått sånt egentligen) till Kim så får jag gifta mig med henne och som straff för att jag våldtagit henne vara henne evigt trogen typ. Läs nedan

    Deut 22:28 Om däremot en man träffar en jungfru som icke är trolovad, och han tager fatt henne och lägrar henne och ertappas,

    Deut 22:29 så skall mannen som lägrade flickan giva åt flickans fader femtio siklar silver och taga henne själv till sin hustru, därför att han har kränkt henne; han får icke skilja sig från henne, så länge han lever.

    Vafan e det för en jävla tjomme som tycker så?
    Om gud finns kommer jag garanterat få vad jag förtjänar och brinna i helvetet en bra stund men jag kommer se till att han får på truten innan jag åker dit för alla stackars våldtäcktsoffer som tvingats gifta sig med sina våldtäcktsmän för att "gud sagt det".

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Jag

Jag

Labels

Blog Archive

Etiketter

Följa

www.dsit.sejknt

Vädret

Besökare

Totalt: Idag: Veckans: