fredag 29 januari 2010

Hur svarar man på en sån fråga?

"Mamma hur kommer bebisar in i magen??"

Frågar sig min minst sagt sockersöta och frågvisa lilla krabat till son.

Känner hur hela jag blir blossande röd (till min förvåning dessutom eftersom jag alltid varit öppen i min relation med barnen om det mesta)

Fösrsöker låta oberörd när jag harklar fram
"jaa du när två människor tycker mkt om varann så kramas man oh då kan det bli en liten liten bebis i mammans mage som växer oh blir större"

Då får jag svaret

"Ahaa men jag tycker ju jättemkt om dig...ska vi få en bebis då"

Förstummad över hans snabba svar så viftar jag bort det med att det bara är vuxna mammor och pappor.

Jag kan ju inte gärna säga att du är resultatet av naiv ungdom, och din syster av en snabbis i duschen när du sov middag..

Hrrrm typ?!

svårt det där, för man vill ju inte tala om exakt hur det gåt till eftersom det för en 4 åring borde va ganska svårt att förstå.
Men vill ändå inte ljuga, därav "kramas man och en bebis blir till" (inte för att jag vill minnas att mina sexuella erfaenheter består av så mkt kramar ;-p)


som den otroligt roande och självironiska människa jag är ska jag därför bjuda er på två bilder från när jag hade min lilla dotter i magen :-)

Btw är jag mycket bebis sugen för tillfället, även fast jag sist jag vankade fram som en anka med blålila cementliknande fötter och svårigheter att skita, pinkade ner mig när bebis sparkade på blåsan och hade svettringar dagligen trots flera duschar om dagen lovade mig själv att ALDRIG MER...

Nu har jag visserligen en p-stav som sitter i 3 år (har haft den drygt 1,5 år) så den får nog allt sitta tiden ut iaf ska ju gå klart skolan och så..

Men va det vore härligt att blir knubbig igen...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Jag

Jag

Labels

Blog Archive

Etiketter

Följa

www.dsit.sejknt

Vädret

Besökare

Totalt: Idag: Veckans: