lördag 15 maj 2010

ska vi se om de lyckas?!

Min fd svärmor brukar i det sammahang kalla mig mördare och lånar då och då hem mina växter för att i ett tappert försök ge dom liv igen, ibland lyckas hon.

Tyvärr har inte jag som hon det som kallas gröna fingrar.
Min man ville vi skulle skaffa stora växter hemma nu när vi renoverar, i plast sa jag för ja kan inte hålla liv i nått levande grönt ändå.
Till svar fick jag "nee men det kan jag" så vi får väl hoppas att hans ord kom från hjärtat och att om vi slänger ut stora pengar på gigantiska levande träd att han baske mig håller liv i dom.

Jag vet det är fy skam att inte lyckas, vet inte vad jag gör, antinge låter ja dom små stackarna torka ut eller så dränker jag som.

Nåja, i veckan så planterade jag o mina barn morötter , humle och några färgglada blommor (namnet minns jag ej) o så sådde vi om ett par syren träd på balkonegen.

Förhoppningsvis e det livglada små helveten och då kommer min balkong stråla i grönt =) men än så länge består de bara av fula oranga lerkrukor, jord och frön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Jag

Jag

Labels

Blog Archive

Etiketter

Följa

www.dsit.sejknt

Vädret

Besökare

Totalt: Idag: Veckans: