lördag 15 maj 2010

Vem ska göra vad hemma?

Visst riskerar jag i samma stund jag publicerar detta inlägg att bli evigt hatad av er läsare.
Men vet ni vad? Det skiter jag i.

För när det kommer till hemmets mysiga vrå så är det jag-KVINNAN som ska stå för städning, tvättning som matlagning.
I af i MITT hem.

Jag är sån, jag vill laga mat till min karl, jag vill tvätta och vika hans kläder. Skulle aldrig i helvete be honom om det.

Jag är typen som vill stå hemma och se snygg ut med nybakade bullar i ugnen och mat på spisen.
Jag VILL.
Svårt att tro men så är det, kalla mig gammalmodig =)

Vilket "svin" jag har till kille som fullt accepterar detta då :-p
Vi är tillsammans överens om att han alltid har sista ordet i beslut, att han styr över vår ekonomi osv.
För mig e det helt naturligt.

Pratar han kniper jag...(fast den e svår att hålla på dock)

Ändå har jag den mest romantiska och underbara man, aldrig förr har jag blivit mer respekterad av en man.

Sen e han ett sjuhelvetes bra ligg också, bästa ja haft dessutom (sorry)


Livet är precis som det ska, För jävla bra.

Neee nu ska här tas en kall på balkongen, mmmhmmmmm :-p

6 kommentarer:

  1. Är män smartare en kvinnor eller varför ska mannen ta alla viktiga beslut!?

    Varför ska du vara tyst när mannen talar är hans ord viktigare, bättre än dina!?

    Att hjälpa varandra, att lyssna på varandra är kärlekshandlingar men att låta den ena bestämma mer eller tala mera bara för att den personen har ett visst kön det tror jag inte på.

    All form av ojämlikhet är förödande för kärleken i längden. Att ge någon ett övertag är helt OK så länge den personen inte tar det- om du förstår vad jag menar?

    Lycka till med Er vackra kärlek men tänk en gång om det där andra!
    Tycker du t ex att din son ska ha mer att säga till om i sitt framtida förhållande än din dotter?

    SvaraRadera
  2. Fast det där med att vara tyst va liksom ett skämt.
    Hur folk delar på sysslorna skiter JAG i men jag trivs med att göra det.

    Och tex när de komer till barnen ska man dela lika.

    Ne hans ord e inte mer värda, och nej han är inte smartare.
    Vi respekterar varann mer än många andra.

    Vad det gäller mina barn så tycker jag att dom ska göra det som känns rätt för dom.

    Bara dom är lyckliga och träffar någon dom älskar och som älskar dom tillbaka om som respekterar dom.

    SvaraRadera
  3. Varför har HAN sista ordet i viktiga beslut?

    SvaraRadera
  4. Det är en sak att vilja pyssla om sin man.
    Om han jobbar och kvinnan bara går hemma så är det ju självklart att kvinnan städar, lagar mat, tvättar osv
    (Om dessa saker ska ske innan mannen har kommit hem)
    Egentligen så borde jag inte skriva mannen och kvinnan utan "den som jobbar och den som är hemma" För det har ju ingenting med kön att göra..

    Om båda jobbar så hjälps man väl åt?

    Kom att tänka på en sak.. Om nu mannen ska ta alla viktiga beslut så får man väl hoppas att man får tag i en smart och ansvarsfull jävel. Annars är det kört. Hehe..

    När ska folk fatta att män och kvinnor är jämnlika?

    Känner nu att jag är lyckligt lottat som kan fatta egna beslut och inte bara glida med och slösa bort livet på att vara en accessoar..

    SvaraRadera
  5. Bra talat!!! Kunde inte sagt det bättre själv! ;.)

    SvaraRadera
  6. Vill bara påpeka att jag inte sagt något om att han eller jag e mer eller mindre värd pga av vårt kön.

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Jag

Jag

Labels

Blog Archive

Etiketter

Följa

www.dsit.sejknt

Vädret

Besökare

Totalt: Idag: Veckans: