onsdag 26 maj 2010

Vuxit som människor..

Av mitt förra inlägg vill jag också passa på att säga att Jag vuxit otroligt som människa.
Har genom Markus fått gå igenom en otrolig resa.
En resa av berusande lycka, Massa tårar, jobbiga avsked och underbara möten.
Att lära sig uppskatta tiden, att ta vara på varann och det man har.

Att uppskatta en beröring just för vad den är.
Att gå från att se den man älskar nästan ta sitt liv genom att pressa in alla droger som han kommer över till att blivit en mer vuxen och tolerant man på relativt kort tid.

Att vara medberoende, att försvara ett oacceptabelt levnadssätt och att på alla vis skydda det.
Fast samtidigt inse verkligeheten, att behöva tvinga den man älskar att välja mellan droger och mig.
Självklart valde han mig (inte självklart visserligen) Och det tackar jag nästan gud för.
Hade med all säkerthet aldrig träffat någon som Markus igen, hade nog inte känt så starkt för någon.
Han är min självfrände. Vi är olika men lika, vi kompenserar varann exemplariskt och har fruktansvärt roligt tillsammans.
Mitt i alla misär kan vi ta varandras händer och skratta åt det för att sen samla nya krafter och fortsätta kämpa.

Har fått utstå oerhörd kritik från omgivnigen till en början, visserligen med all rätt.
Men vi kämpade oss igenom detta och blev på väger mkt bättre och mer öppna människor.
Är glad att vi orkade.
Är emellanåt fruktansvärt jobbigt att ha honom så långt borta, är hemskt att stå gråtande på en perong med huvudet nerborrat i hans hals och känna hans doft, höra tåget komma tuffande och veta att om ca 2 minuter är han bara längre och längre bort.
Det gör ont.

Att många gr i veckan få gråta sig till sömns för att man saknar någon så väldigt mkt! Jag älskar Markus! Älskar mina barn, älskar livet!
Hittade lite bilder på oss. Från början av vårt förhållande och ett relativt nytt.
Ser att vi även förändrats till utseendet. Till det positiva. Ingen av oss mådde psykiskt bra under tiden av det första fototillfället. Det syns i en människas ögon.


10 kommentarer:

  1. Men liksom vem fan vill vara tillsammans med en pundare? Du måste ju vara lika dan för fan. Man ser det ju på dej. Förstår om pappan till barna drog ifrån dej.

    SvaraRadera
  2. Lilla fröken kaxig.
    Stå för din identitet.

    Och han är ingen "pundare" Han är nykter narkoman och jag vill.

    Och pappan till barnen drog inte,jag kastade ut honom.

    Och kalla mig va du vill,men behåll kommentarer Om markus för dig själv. Spec när du är för feg för att stå upp för vem du är.

    SvaraRadera
  3. hahaha fega as känner du mej el kanske du gör men du e du bara avundsjuk hahaha mvh markus

    SvaraRadera
  4. En liten F***A är inget att bry sig om.
    Hon är trångsynt och blåst.

    Säkert ensam själv.
    Och tydligen väldigt väldigt rädd med eftersom det går bra att va dryg anonymt!

    SvaraRadera
  5. allvarligt vad e det med folk? aja jag tycker iallafall det var ettt jättefint korty på er två:)

    SvaraRadera
  6. Folk är alltid avundsjuka, förmodligen någon som efentligen vill ha ett skjut själv.

    SvaraRadera
  7. önskar er all lycka, fint skrivet!

    SvaraRadera
  8. Haha isåfall är jag också pundare haha personligen trodde jag att om man har lagt av med droger så är man så kallad ren och därför inte heller klassas som pundare längre:S men då har väl jag gått och trott de i onödan, pinsamt för min del då jag skrytigt om min drogfrihet haha.

    Den människan som skrev det där, är ju antagligen någon som är jävligt svartsjuk opå att någon annan har det jävligt perfekt i jämförelse med H*N.

    Varför klaga på andra när man inte kan ta tag i sitt egna liv??
    Stå för vem du är och stå för dina åsikter istället för att gömma sig bakom anonymiteten på internet. LOSER

    // MALIN LINDBLAD (även kallad lillasyster till Johanna, pundare, hora osv... haha)

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Jag

Jag

Labels

Blog Archive

Etiketter

Följa

www.dsit.sejknt

Vädret

Besökare

Totalt: Idag: Veckans: