söndag 31 oktober 2010

Gränna - en stad för sig...MINST sagt.

Känns som man helt och hållet blottar sig själv som människa, sina innersta tankar, funderingar och känslor.
räknaren visar på många dagliga besökare men inte ett ljud från någon.

Vet att jag tjatar mkt om det men tappar liksom motivationen.
Kan mkt väl tänka mig att det är som "anonym" sa att det va många gränna bor som läste min blogg men ingen vågade göra sig hörd. Men man kan ju vara anonym.

Jag förstår att man läser bloggar av olika andledningar annars hade dom ju liksom inte funnits, åtminstone hade dom förlorat sitt syftee.

Vad jag däremot INTE kan få in bakom pannbenet, vad man vinner på att smaska runt i en blogg hos nån man inte direkt känner bara för gottandets skull.

JAG vet att saker jag skrivit varit rena lördagsgodiset för många och självklart har det startats skvaller och skitsnack.

Jag är inte som andra, jag är helt ärligt en person som inte är så beroende av vad folk tycker och tänker om mig självklart bryr jag mig om vad mina nära tycker och känner, Men inte det minsta om Gränna-borna i egen hög person.

hade jag brytt mig hade jag nog vart död för längesen, eller åtminstone ordentligt psykiskt sjuk.

För tror inte att det någonstans i världen finns en lika stor samling utav elaka och falska människor på samma plats på så liten yta.


Och helt ärligt så kan jag verkligen inte förstå varför man tycker det är så fruktansvärt intressant att lyssna på skiten typ "Lisa på brahegatan har hånglat med erik på sjögatan" eller "pelle borta vid rifa är inte biologisk far till lilla sven utan det är konstbefruktning..."

Alltså kort och gott så sitter dom och fullkommligt gottar i sig av saker som andra mår dåligt av, och inte allför sällan sprids det helt påhittade eller jätteöverdrivna (typ göra en höna av en fjäder) saker.

Tror jag är den i denna håla som vet minst av alla om alla, för lyssnar verkligen inte på skvaller, det förmår mig inte att snaska i folks privatliv eller gott mig i andras misär eller ens slösa energi på saker som kanske inte ens stämmer.

Har full sjå med att ha ordning på mitt egna liv.

Jag dömer inte folk efter en massa rykten. Och även om saker stämmer så dömer jag dom inte för det heller för det är privata saker.

Vissa saker som sägs om andra är grymma saker, förstår inte hur någon har hjärta att vara så vidrig.

Det finns en handfull riktiga psykopater som i stort sätt livnär sig på andra.
Nämner inga namn men tror de flesta vet vilka jag menar, jag bor inte långt ifrån ett par av dom.

Den värsta av dom alla är jag dessutom släkt med, hon trakasserar folk till vansinne ofta genom busringnigar titt som tätt och riktigt påhittade VIDRUGA saker om människor, och mår riktigt illa när man ser henne stå och se folk i ögononen när hon försöker övertyga motparten med sitt skitsnack.

Hon får nog mer eller mindre orgasm när hon lyckats såra någon eller när hon får folk att bråka, har även hört att hon pratat illa och gjort sig rolig över avlidna.

Egentligen borde jag inte ens skriva det här för det kan slå tillbaka med rejäl motkraft i nån polisanmälan eller liknande då hon förmodligen tar åt sig.

Aa passar inte in här, är nog alldeles för rak, ärlig och ointresserad (av bullshit) för att ens kunna klara av att att umgås med någon här, har försökt men tröttnar så fort på folk när man lär känna dom för det slutar alltid med nått jävla triangeldrama fullt av lögner och skitprat bakom ryggen.

Tro mig jag har varit ett aktivt samtalsämne på fikarasterna i denna stad, har vart allt....hm... Lesbisk, tillsammans med både den ena och den andra, gravid otaliga gånger med både tvillingar och trillingar otrogen, barnmisshandlare, Gift.... Ahh orkar inte rabbla allt. Men det har liksom roterat hela ens liv, och jag är inte ensam, alla har någon gång blivit utsatta.

Det är vidrigt att se hur det fullkomligt glittrar i ögonen på en gränna bo när dom får höra det "senaste"

Haha aaaa hujedamej, jag bjuder på det. Mig kan dom aldrig knäcka, jag vet vem jag är och vad jag gör. Och dom som känner mig på riktigt vet det likaså.

Och nu blir det soffmys m Nathalie. Senare kommer brorsan, han ska sova över här =)

6 kommentarer:

  1. Haha, kunde inte sagt det bättre själv!! Orka bry sej om skitsnack och vad alla andra tycker, sköt du ditt så sköter jag mitt är en jävligt bra livsfilosofi som många gränna bor borde lära sej =)
    tack och lov så flyttar jag härifrån för gott efter skolan... HOPPAS jag!!!

    SvaraRadera
  2. Men flytta då!! Gränna är ju bara en skithåla.
    Har själv växt upp där men kommit därifrån nu som tur är :)

    SvaraRadera
  3. jo vi ska flytta men har man två barn så flyttar man inte bara, sen är det lite andra privata saker som håller en fast ett tag till.

    SvaraRadera
  4. Hmm, intressant. Bor själv i Gränna men känner inte igen bilden du beskriver riktigt förutom att det förstås i alla mindre städer och samhällen finns en viss "alla känner alla"-mentalitet. Att det just i Gränna skulle finnas en större andel elaka är ju löjeväckande. Du tror inte din bild kan bero på vilka du mest kommit att umgås med? Min bild är snarare att det finns en väldigt bred palett av olika människotyper för att vara på en så liten plats och att det finns en skapligt stor tolerans för att vara olika, annorlunda. Tror ju t ex att man i typiska bruksorter eller platser som är mer centrerade kring en industri men av liknande storlek som Gränna, inte finner samma toleransnivå mot oliktänkande. Sen är det helt klart så att det i Gränna helt klart finns en klick av "poor white trash" till ju vilka din släkting som du beskriver verkar höra, men inte mer än i andra orter av liknande storlek och folkmängd.

    SvaraRadera
  5. Överallt kommer du att stöta på liknande människor! Det är helt enkelt så livet ser ut. Ju mer du bjuder på, desto mer får du stå ut med sånt.... Vill också säga att du har läsare som bor på andra ställen än i Gränna också ;)

    SvaraRadera
  6. Folk kommer alltid att ha fördomar om folk, och där utgår de från det, för de är rädda för att lära känna personen efter allt skitsnack, som de varit med om att skapa !

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Jag

Jag

Labels

Blog Archive

Etiketter

Följa

www.dsit.sejknt

Vädret

Besökare

Totalt: Idag: Veckans: