tisdag 11 januari 2011

Miss Pörfekt.

Sannerligen säger jag då det, I natt låg jag sömnlös en bra stund efter att Markus somnat in i djupsömn och låg i mina tankar i vanlig ordning.

Låg och funderade på det faktum att jag ska bli mamma till nr 3 och ändå är jag så långt ifrån fulländad, perfekt och som man "ska"

Tänkte nästan bikta mig för er, inte för att ni har nått att göra med det egentligen , men delvis för att skvallret ska sprida sig och jag ska lyckas på så sätt skaffa läsare, och sen för att då slipper man sen allt tissel och tassel då e alla korten på bordet, jag slipper spela nån jag inte är.

Innan jag kör på vill jag bara framhäva att ajg tror att många av dom som blir nerklankade hos Soc eller någon annan, alldeldes säkerligen till 90% av dom är helt utmärkta mamms o papps, för vem skadar medvetet sina egna älskade barn?! verken fysiskt eller psykiskt.

Vet de finns dårfinkar som gör det men de e ju knappast mer regel än undantag.

Nåja jag har i vart fall som mamma Supit mig aspackad massa gr (även om jag numera bortsett från att jag är gravid är mer eller mindre nykterist), har skrattat så jag pissat i brallan, plågat miljontals med insekter med flit OCH njutit av det, haft sex på offentliga platser, Pekat finger åt snuten , kört bil fast jag inte har körkort, struntat i att städa på flera dagar, ätit skräpmat en hel period på kanske en hel vecka i streck eler mer, har kräkts när jag plockat upp hundskit, mått riktigt psykiskt dålig, svurit.... Och massa massa annat, för vet ni vad?

Ingen är perfekt, finns ingen manual man måste följa när man kläcker ungar.
Jag har ju fortfarande ett privatliv trots att jag e mamma, jag har ju fortfarande en sida hos mig själv som älskar det jag älskade innan jag blev mamma.

Sen har jag visserligen gjort de flesta av dessa saker när barnen vart på annan "ort" typ.
dock inte allt, för vet ni vad?! Era präktiga lattedrickande stads-h***r....
En mamma kan fela, en mamma kan känna sig orkeslös, en mamma kan tappa gnistan mellan varven, de viktiga är att man hela tiden gör som man själv anser är det bästa för sina egna avkommor =)

Ibland känns det som det jag säger är uttjatat och sönder-nött, som att ingen längre lyssnar, förr va de "yeah go goo Johanna" nu e de typ "scroll scroll igenom bloggen , hepp inget intressant skrivet"

Eller nått?!

Nåja, Upp med hakan för fan, du e världens bästa kvinna, mor och flickvänn, ingen är som du.
Ingen kan det du kan och ingen vet hur just din knodd funkar.
Tänk vad härligt med ett helt fittstimm av morsor som går sina egna jäkla vägar, som höjer både hakan o näven åt dom som kommer i sin väg.

Gäller inte bara synen på¨hur en mor "ska vara" utan gäller det mesta. NÄR ska vi börja lära våra barn att alla har exakt samma värde?!
Jag har iaf tryckt in det i huvudet på mina små, och dom vet att det är fakta. Dom höjer aldrig ögonbrynen åt någon som är annurlunda.

Aaajaa ska försöka gå till toan och bygga en björn/göra nr 2/Lägga en kabel (eller va fan ni nu kallar de)
Eftersom jag e på tjocken så är jag extremt hård i magen och varje gång jag sätter mig på toan så får jag en härlig försmak på vad som komma skall i slutet på juli/början på aug och alltid utan resultat eftersom jag då oftat kniper igen och drar upp kjolen och struntar i de en stund i hopp om att det ska gå betyligt lättare nästa gång.

Hej svejs!

3 kommentarer:

  1. Skit bra skrivit! (:

    Ingen, varken du eller jag är perfekt.
    - Men hellre är nog både jag och du
    hellre oss själva än falska, präktiga och
    just perfekta! Rock on Girl, för faen!

    SvaraRadera
  2. Älskar detta inlägg!! Är själv ingen morsa som passar in i super-duper-mammasamfundets ramar!! Har ett gäng ungar med olika pappor dessvärre. Lever dock i dag med en kvinna så gissa om det är spännande att snacka om mig?! Men jag skiter i vilket! Ett som är säkert det är att jag älskar mina knoddar över allt annat och skulle gå över lik för dom... Sen att jag inte alltid beter mig som man "bör" gör väl inte mig till en sämre morsa??
    You go girl!!

    SvaraRadera
  3. Linda : Tack =)

    Zanna: Aah jag vet precis vad du menar, jag va innan ensamståede, nu e jag tillsammans med jönköping FÖREDETTA värsta missbrukare/kriminella så jag har no vart ett hett samtalsämne =) Har faktiskt inte hört nått om dig, fast kanske beror på att jag inte lyssnar på skitsnack så får därför sällan höra heller, hade ingen aning att du separerat från din gubbe och blev djupt förvånad :O *beklagar*

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Jag

Jag

Labels

Blog Archive

Etiketter

Följa

www.dsit.sejknt

Vädret

Besökare

Totalt: Idag: Veckans: