tisdag 15 mars 2011

Hjärtlösa hemska människor...

Läste en ett par månader gamla amerikansk artikel om en mor som förlöst sitt "friska" lilla barn , en liten tjej btw...
Dock hade hon klippt bort navelsträngen och slängt flickan som trash i en soptunna mitt i stan.

Hur sjkt är inte det? blir både arg och grinig när jag läser sånt. Gör så ont i hela mig.
Hur kan man vara så hjärtlös, kan förstå paniken, aförsöker sätta mig ini situationen hur det hade varit om man inte ägt en kr, levt i ett samhälle där saker inte är som dom är i svrige, kanske ingen bostad vad vet jag. Men kn ändå inte se en andl att göra så.

Man måste vara gravt psykiskt sjuk. Tänk så många barnlösa kvinnor och män det finns där ute som inte vill något hellre än att få ta hand om ett litet barn?!
Som inte kan få egna.
Sen finns det kräk som förstör sina barn, utnyttjar dom, skadar dom... har sex med om.
Ibland undrar man ju. Att det ska vara sådana utredningar på en adoptionsförälder men vem som helst får skaffa egna.
tycker det räcker att man har kärlek att ge för att få adoptera.

aah ingen ide att ens ge sig in i en diskus´son utan slut. Man blir bara arg och upprörd.

Något sorlgigt men samtidigt roligt, världens tidigast överlevande lilla bebis 19 veckor gamla Amelia!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Jag

Jag

Labels

Blog Archive

Etiketter

Följa

www.dsit.sejknt

Vädret

Besökare

Totalt: Idag: Veckans: