tisdag 12 juni 2012

Snälla, va SNÄLL!!

Jag tror med handen på lilla (stora) hjärtat att om man levde efter bibels uttryck "behandla andra som du själv vill bli behandlad" & "Öga för öga tand för tand. Men jag säger er: värj er inte mot det onda. Nej, om någon slår dig på högra kinden, så vänd också den andra mot honom. Om någon vill processa med dig för att få din skjorta, så ge honom din mantel också. Om någon vill tvinga dig att följa med en mil i hans tjänst, så gå två mil med honom" så skulle världen se så otroligt mkt mer annorlunda ut. Jag försöker verkligen ha det som min livsfilosofi, inte för jag sitter här och klappar mig själv på bröstet men det är säkert, försöker att se det goda i alla människor, och dom som beter sig dumt åt tycker jag mest synd om. Dom som höjer upp sig själva och trycker ner andra eller pratar ner andra det är personer som inte kan må bra själva. Man ska aldrig förminska någon, vem har egentligen gett dig eller mig rätten att ta ifrån någon annan människa dess egna värde? Det är ren och skär grymhet, elakhet och jag tror att man gör sig själv olycklig i slutändan. För vem vill hata? vem vill att det ska gå illa för någon annan? För mig är det så långt borta, jag önskar helt uppriktig ALLA människor glädje, välgång , rikedom och lycka och hejdlöst med kärlek! Det glädjer mig att se när det går bra för andra, och värker i mig när det inte gör det. Är du en god , hjälpsam och stöttande individ tror jag du får igen det tillslut. Många , många gr har jag fått knivar i ryggen av både dom jag älskar och dom jag inte känner, det har sårat/sårar men det härdar mig och peppar mig att göra allt i min makt för att inte bli likasinnad. Jag har kanske inte hittills vart mina barns bästa förebild till min stora sorg, men än är det inte försent och jag tänker lära dom att allt levande är lika mycket värt, alla människor är fina och alla är på sitt sätt vackra. Att inte lyssna till dom som vill trycka ner dom, att bygga en egen skärm runt sig som stöter bort negativ energi. Ingen behöver ha det nära sig. Det finns så mycket elände i vår värld att det är ofattbart hur man orkar sitta på sina fläskiga arslen och prata ner andra för att själv framstå som bättre. Det är så sorgligt, en tragedi. Ibland undrar jag om människan är ond eller god?! Skinn på näsan och stå upp för sina åsikter i all ära det är inte det jag säger men mer vänlighet tack! Tänk så mycket en kram kan göra, eller att le mot en förbipasserande eller typ en busschaffuör? att ge någon en spontan komplimang? om du ger av dig själv får du också mer, och om någon ler vänligt mot mig kan jag bli glad hela dagen!! Så snälla rara gulliga ni, Va lite mer snälla. Ni behöver inte älska mig/alla... Men sluta försök dränka mig. Låt mig va om ni avskyr mig (eller någon annan) ni vinner inget på det i längden och innan ni trycker ner andras fel och brister och misstag i livet, ta och rannsaka era egna lik i garderoben, lovar att ni kommer finna massor. Jag älskar iaf er!!! God natt och Stor Stor Kram!

2 kommentarer:

  1. För att kunna gå vidare i livet och utvecklas till den vi egentligen är och leva det liv vi egentligen vill leva så handlar mycket om förståelse och att förlåta eller att acceptera och att sätta punkt för allt det som varit i vårt förflutna. Försök bara komma ihåg att vi alla behöver göra misstag för att kunna växa. Smärtan är vår lärare. Förlåt andra och dig själv för behovet att göra misstag för att kunna lära och växa. Det kommer att ge dig sinnesfrid. Men det finns en tid då vi går vidare i livet med eller utan dom vi förlåtit. Lycka till med allt <3

    SvaraRadera
  2. åå fint sagt. instämmer helt!!

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Jag

Jag

Labels

Blog Archive

Etiketter

Följa

www.dsit.sejknt

Vädret

Besökare

Totalt: Idag: Veckans: