tisdag 5 juni 2012

Sug...

fy är inne i en jobbig svacka, ett tag va allt på toppp och det kändes hur bra som helst :/ Nu är det som det bara vänt. Riktig jobbigt med tappad motivation och sug.Försöker hålla huvudet ovanför vattenytan och bara vänta ut för någon gång vänder det, det måste det rent loiskt göra. Men något som förvånar mig är att dug efter benzo inte finns överhuvudtaget, knappt någonting. Nu är ju inte Benzo min huvuddrog men i perioder har det florerat rikligt i mitt liv, kunde trycka i mig över 100 st på en vecka och så kunde jag hålla på i kanske 2 månader, sen en avtändning som hette duga och fri i kanske 3 månader och sen på det igen, ås höll det på, hade det ju utskrivet i ofantliga mängder också (det räckte ju visserligen inte långt men det blev ju ok att pinka positivt på det) men nu så är ja inte det minsta sugen på dom. Skönt det. Något positivt mitt i allt. Nu har jag behandlingskonfesans. Ha en underbar dag!

30 kommentarer:

  1. Det är i motvind som karaktären testas! Tror inte nått sug i världen kommer få ner dig :)

    SvaraRadera
  2. Bara en liten fråga... tog du droger när du var gravid med din minsta?

    SvaraRadera
  3. Undrar också en sak ...tog du droger under tiden du va gravid med Noe och Tess?

    SvaraRadera
  4. Johanna började ta droger hösten 2010 om jag fattat det rätt så nej hon tog inga droger när hon väntade Neo och Tess. Det var i samband med att hon började umgås med massa idioter och gled ifrån sina riktiga vänner som hon började missbruka.

    SvaraRadera
  5. hon har ju alltid pundat men slutade väl när hon träffa kim om ja inte minns fel. men söp rätt hårt. sen börja hon igen typ 2009. hon börja juknappast höste-10 för då vart hon ju gravid m Liam. vaffö undra alla om hon tog under graviditeterna? nyfikna folk är, värsta frågelådan.

    SvaraRadera
  6. För att det finns många risker om man tar droger under graviditeten!

    SvaraRadera
  7. jo men hon har ju friska barn så även om hon jort det så spelar det ju ingen roll nu det är ju inget folk har med att göra och den som skrev att hon började 2010 på hösten får det ju att låta som hon började när hon blev gravid. hon höll på i januari -09 för hon köpte av min brossa och då hade hon vart ren från droger ett par år men druckig möe innan. sut.

    SvaraRadera
  8. Hur kommer du göra med alkoholen ..kommer du fortsätta hålla dig borta från det också? du är verkligen stark som kämpar på!

    SvaraRadera
  9. Joana, du brukar ju vara modig att svara på frågor!
    Jag tycker också att frågorna är befogade.

    SvaraRadera
  10. Tänker inte skylla på någon för det är hon själv som bestämt sig för att börja ta droger, men det måste ha påverkats av att hon började hänga med alla äckliga slödder i samband med Connys död. De hon började umgås med accepterade droger och tog själva vilket antagligen påverkat enormt mycket för om Johanna skulle ta eller inte.

    SvaraRadera
  11. kul att se de gå bra för dig, kommer ihåg när vi va unga o du va i farten tidigt, sist ja täffa dig va typ i feb och du v a smal o påtänd o armana såg ut som en infekterad nåldyna trodde fan du skulle dö innan somman skulle komma . lycka te johanna!

    SvaraRadera
  12. vadå börja umgås m slödder? hon umgås m samma som hon gjorde i tonåren bla mig o hon höll på innan Conny dog, men blev typ värre när han köde ijäl sig... :(

    SvaraRadera
  13. aaa håller mä du såg anskrämlig ut, armarna va svullna o infekterade efter sprutor o tanig och blek såg du ut, sett dig passera antal gr på stan och när vi pratat har du knappt vart ontaktbar, det har smärtat mig att du återvänt för va flera flera år sen jag såg dig ränna runt på stan sist. Hoppas du verkligen orndar upp ditt liv denna gång för heroinet är värsta sorten, man trillar dit så lätt igen och du kommer få leva med suget resten av livet men ge aldrig upp! vill aldrig mer behöva se dig så nere i skiten igen! håller på dig <3

    SvaraRadera
  14. Ursäkta mig men heroin är ju såå äckligt ..bara tanken på att ta sprutor gör mig illamående :/ hopps du klarar detta Johanna! Man hör ju så mkt att om man en gång har tagit heroin så är det såå svårt och sluta :/ Men kämpa på och tänk på barnen :)

    SvaraRadera
  15. Men vadå att du va påtänd på stan i februari som nån skrev ..va inte du på oasen då?

    SvaraRadera
  16. nee från oasen vart hon väl utslängd i december? sen nytt beh-hem i början på mars några veckor sen utslängd från det också och nu nytt igen i jönköping?

    SvaraRadera
  17. håller med andra ovanskrivna det kändes kört för dig ett tag, du såg inge olig ut på armar och tom i blicken =/ du har verkligen fått utstå mycke sorg i ditt liv tycker synd om dig, det som inte dödar det härdar :(

    SvaraRadera
  18. Jag måste bara fråga ..skäms du inte? Eller asså inget elakt menat men folk som kommenterar här skriver att du varit påtänd på stan, va tanig och blek , armarna såg ut som nåldynor och knappt kontaktbar och även blicken ..och så är du tre barnsmamma :/ Måste kännas hemskt att du har hållt på så!? Hoppas du kommer kunna hålla dig från drogerna och klara detta.

    SvaraRadera
  19. Men va vet dom som skriver här om Johanna vad som är sant och inte!!!Är väl dom som ser förjävliga ut då. Jävla dumma komentarer!!!Kämpa på Johanna!!!! Jag håller tummar och tår för att det en dag blir du och dina <3

    SvaraRadera
  20. de gör hon garanterat men man hjälpr ju icke vad andra skriver...

    SvaraRadera
  21. oh lord är du på behandlinghem nu? det va på tiden eller har du papaer på di? lvm? skulle inte förvåna mig iaf...

    SvaraRadera
  22. Håller med verkligen på tiden att samhället reagerar

    SvaraRadera
  23. samhället reagerar?

    SvaraRadera
  24. Hon är på behandling för att hon kommit till insikt med vad hon gjort, vad hon offrat för drogerna och framförallt för att få tillbaka vårdnaden av sina barn. Hon är alltså där frivilligt och är jäkligt motiverad. Hon har varit ren säkert tre månader nu och skött sig exemplariskt på behandlingen. Självklart har hon extrem ångest och skam över vad hon utsatt sina riktiga vänner, familj och sina barn för och den skammen kan jag lova räcker. Det hon gjort blir inte ogjort för att någon kommenterar hur dåligt hon betett sig. Det enda som sker då är att hon mår sämre och kanske tappar motivationen.
    Ni som kommenterar dessa hemskheter kan inte vara speciellt goda individer själva när ni avsiktligt vill trycka ned någon som är på väg upp och kämpar för livet. Vad är det för förebilder som sitter framför sina barn och skvallrar och dömer? Jag själv hade aldrig velat att mina barn skulle bli sådana dömande individer som ni, men tyvärr kommer era att bli det eftersom barn gör som sina föräldrar.
    Jag har själv aldrig ens provat någon drog, men skulle aldrig få för mig att försöka stjälpa en människa som kämpar så! Fy fan rent ut sagt vad vidrigt det är med skvaller.

    SvaraRadera
  25. Mår dåligt över alla er som över nätet fördömmer och "vet bäst"!

    Jag tror att de flesta som haft det tufft i livet, (inklusive Johanna) gjort och gör så gott de kan, med de kort man fått i livet. Ibland väljer man rätt och ibland fel och får då leva med de konsekvenser som blir då valen blir fel. De konsekvenserna lever man med varje dag och behöver inte att andra männsikor förstärker de känslorna man säkert redan har, skam, skuld och ångest!

    Vem man ÄR och vad man GÖR är inte samma sak! Man kan vara en GOD MÄNNSIKA som gör fel val...

    Håller med Anonym ovan i mycken h*n skriver. Var en god medmännsika och känn empati för männsikor runt er...

    Själv har jag aldrig använt droger, dricker knappt alkohol då jag vet vad dessa kan göra med männsikor. Har människor och familj som kämpar emot dessa substanser varje dag. En del håller sig bara just ovan ytan, en del har drunknat och några har klarat sig upp!

    Jag önskar dig Johanna styrka att orka kämpa!!

    SvaraRadera
  26. det är facinerade att se hur starkt ett beroende det är, det är inte något som är "tufft" eller "roligt" utan det tar över alla sinnen. Man offrar uytan att tänka på det sina barn, sin familj sina vänner ,jobb och bostad. ALLT! Förundras den styrka det måste vara att sen ta sig ur det. För jag med många vet hur DU men även Markus (men måste nog gå mot strömmen och säga att han ändå gjort sitt yttersta större delen av ert förhållande för att hålla sig drogfri-och lyckats länge och för att hålla ihåp familjen) med spruter, tunga opiater/opider, pilller i mängder och allt vad ett missbruk innebär med kraschad ekonomi och förlorade barn och otroligt mkt sorg, glädjer mig att ni nu står med iaf en fot stabilt, nu väntar vi bara på nästa fot ska dimpa ner i marken också! Starkt jobbat. Du va ingen rolig syn på avgiftningen sist :/ Kramar L.O

    SvaraRadera
  27. Jaa att samhället gör något och inte låter det av som förut då barnen bodde hemma hos Johanna. Bra att det finns fosterföräldrar som ställer upp när föräldrar inte kan ta hand om sina barn! Va det något fel med det jag skrev menar du?

    SvaraRadera
  28. undra bara va du menar m att "håller me bra att samhället reagerar" för de va ingen som skrev nått om det. Ja det e ju bra att det finns, men jag önskar av hela mitt hjärta att dom får tillbaka Liam för alla barn ska få vara med sina föräldrar och känner både Mackan o johanna o vet hur mycke han betyder för dom. Barnen är deras allt.

    SvaraRadera
  29. Neej precis det va ingen som skrev det men jag skrev att jag tyckte att det är bra att dom reagerar och förstår att inte Markus och Johanna kunde ta hand om barnen och att det då blev istället att Liam fick komma till fosterföräldrar. Jaa självklart hoppas man att dom blir drogfria och kan ta hand om barnen igen.

    SvaraRadera
  30. men shit...klart samhället reagera, tror nog johanna o mackan själva fattar va dom gjort och vet att dom mår fruktansvät dåligt av det också och ångara sig jupt....

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Jag

Jag

Labels

Blog Archive

Etiketter

Följa

www.dsit.sejknt

Vädret

Besökare

Totalt: Idag: Veckans: