fredag 12 juni 2009

hur kan en människa göra en så jävla arg??

Jag e så arg så arg...fan...
Hur kan man lova att fixa en cykel och sen inte vara klar. Nu står han på sin 4 års dag utan cykel. Som han önskat sig så.

Och sen att kalla en 18 årig flciksnärta för styvmamma, det e ju skrattretande och fruktansvärt onödigt provocerande.

Synd för honom att mina barn vet vem som är deras mamma och synd för honom att mina barn aldrig vill ha någon annan mamma eler vill bo någon annanstans.

Nu e jag trött på att vara så jävla snäll, jag försöker va trevlig gång på gång och får bara en taskig j'ävla attityd tryckt i ansiktet.

Mitt liv e jäävligt hårt just nu. Ensam med två barn inga pengar för dom e lagda på födelsedagspresenter till Neo och semestern vi ska åka på.
Sen e det läkarbesök hit och skola dit,kvartsamtal och ev en flytt om ca 2 månader.
Känner mig sönderstressad just nu.
Nu skulle jag inte säga fel sak till mig själv om jag va en utomstående för det kan sluta i tragedi.

Är glad att medicinen gör mig likgiltig, bryr mig inte om småsaker och folk som inte e värda besväret struntar jag i. MEN när det ska bråkas och provoceras om onödiga saker och när ungarna kommer i kläm då blir jag fruktansvärt frusterad och förbannad.
Att ens försöka skada sina barns mor e jävligt onödigt och barnsligt, skulle aldrig falla mig in.
Att kalla mig saker som att jag inte är något, int ekommer bli något att jag int ehar mål att jag inte är det ena med det tredje....

hmmmm vem är det som går i skolan på heltid?? Som är ensamstående med hasn 2 barn och lyckas galant? vem är det som ska kolla på en lägenhet på liljeholmen idag? vem är det som har träffat en man på 30 år med fast jobb sedan 10 år och körkort, en underbar person som både vill nått och kan nått??

Och vem är det som bor gratis hemma hos morsan med sin knappt myndiga flickvän och inte gör ett ski någon av dom??
Som inte tar tillfälle i akt att umgås med sina barn när man bor grannar????
Ochh tiden dessutom finns?

Vill inte smutskasta honom, bryr mig konstigt nog om honom men vet att han sprider falsk skit om mig och är trött på det, vill härifrån, vill slippa alla i denna inskränkta håla alla tycker o tänker så mkt men ingen står för nått, alla e som en stopr jävla familj och karlar som int ekan klippa navelsträngen och brudar som hakar på. ähhh fy fan... hoppas och ber till gud att jag får lägenheten, skiter i hur den ser ut.
Så kanske det finns hopp för mina barn iaf att få ett normalt liv!

10 kommentarer:

  1. Du är så starkt!! Du kommer att fixa detta galant och jag hoppas att ni får lägenheten. Att föräldar är arga på varandea är helt okej... bara barnen inte får höra eller se detta... då är det illa. Men jag vet att du är stark och kommer att klara detta galant. Sänder många styrkekramar till dig. KRAM

    SvaraRadera
  2. jaa det är det jag försöker undvika, att hålla barnen utanför.
    anser att bara för amn separrat måste man inte bråka o hata varann.
    dock delade åsikter.

    SvaraRadera
  3. Skriver du sånt här om mig och sen ringer du och frågar om jag kan vara borgenär?? Känns lite halvskumt.....

    SvaraRadera
  4. tycker inte det känns skumt alls faktiskt, snarare ett tecken på hur hemskt gärna hon vill därifrån och jag förstår henne. Att neo ska drabbas på sin födelsedag av din (läs kim) slapphet tycker jag är helt absurt...

    SvaraRadera
  5. vems fel är det att du behöver en borgenär? tänker på dig

    SvaraRadera
  6. Vems fel det är? En räkning på 3500kr har lilla stackars Johanna fått ;'( nee, stackars flickebarn.... Men kims banklån på 40000:- som gick till johannas skulder? Eller kreditkortet på 20000:- och det andra kreditkortet på 5000:- eller tankkortet på 8000:-... En total på knappt ÅTTIO TUSEN KRONOR!! som Johanna sagt att hon har skött. Eftersom Kim Drog in pengar och johanna betalde räkningarna? God tro kallas det. :P Och dessutom var boxen på knappt 3500kr... Och alla investeringar som uppvisats här på bloggen kanske kunde undvarats till en annan månad?

    SvaraRadera
  7. Tycker det är konstigt att du är den enda som nämner pengar här...menmen, då tycker jag att vi ändrar några siffror så de mer liknar sanningen.

    Du skriver "Men kims banklån på 40000:- som gick till johannas skulder?" menar du att johanna hade 40 000 i skulder innan ni blev ihop som du glatt betalade? högst osannolikt, vill minnas att dessa skulder till höger och vänster är genemsamma inköp i allt från kläder till playstation och detta gör det således till dina skulder lika mycket som hennes. Du kan börja tjata om "johannas skulder" den dagen "johannas" platt tv och "johannas" playstation är hos henne och inte hos dig, fram tills dess är det "dina" skulder.

    Banklån och krediter som du nämner du betalat tycker jag faktiskt känns helt irrelevant då du faktiskt har tagit både platt tv,dator,playstation med mera som med största sannolikhet får ner dessa fakta du har till en för dig allt mer obekväm siffra. Kort och gott, allt som är av någorlunda relevant värde du tjatar om i dessa siffror är just nu i din egen ägo och detta gör bara vad du precis skrev till dagens största icke argument.

    Tankkortet ser jag inte heller varför du har med, Du behövde den till jobbet med mera vilket är en gemensam och motiverad omkostnad men till skillnad från johanna som inte har körkort kunde DU utnyttja den privat, så med andra ord anser du att johanna ska betala din nöjen? låter inte jättevettigt.

    Nått annat du inte har med är faktumet att hon varit mammaledig och skött om ungarna, detta arbete räknar du som 0 kronor vilket jag också finner konstigt.
    Du har ju haft alla chanser i världen att vara pappaledig 50% av tiden som du har rätt till enligt lag och således hade hon tvingats jobba för att dra in pengar.
    För övrigt är nog att värdera en mammas jobb till värdelöst ett mycket bra sätt att vända alla mammor med ett gramm vett i skallen mot sig.

    I en tråd som huvudsakligen behandlar hur din slapphet drabbat Neo genom att han inte kommer få en cykel som han önskat sig tycker det är ganska beklämmande att någon kan börja diskutera pengar och värdera en siffra i pengar högre än ens egen sons lycka som i min värld är nått som är ovärderligt.

    SvaraRadera
  8. Platt-tv 3000kr kontant
    Playstation 4900:- på kredit
    Dator betald genom arbete på ledig tid.
    Summan av krediter och lån = 4900:- för playstaton.
    Större delen av det lån jag tog var skulder som Johanna drog på sig mellan mig och den kille hon hade innan. T.ex. telefonräkningar och tidigare krediter. Men även sådant som handlats på olika internetshoppar under den tiden som vi var tillsammans. Och tankkortet var som sagt för att komma till jobbet eller t.ex åka och handla eller andra sådana utflykter. Och nej jag värderar inte mammajobbet som värdelöst, och ja jag hade kunnat vara pappaledig. Men då frågar jag mig vad Johanna skulle ha gjort? Hon hade inget arbete och heller ingen tanke på att skaffa sig ett. Hon trivdes bra med att jobba sina få timmar på tavärnan. Så då skulle vi endast levt på 80% av min inkomst. Men däremot tycker jag att räkningarna borde betalas ist. för att handla mer kläder och dylikt. Min inte särskilt överdrivna inkomst på 270.000 beskattade svenska kronor + barnbidrag torde dock räcka för en familj på två vuxna och två barn. Men nu var det ju även så att Mammaledigheten var slut och Johanna drog faktiskt inte in några som helst pengar medans barnen ändå var på dagis så mycket som dom fick. Trots att hon faktiskt hade erbjudande om att jobba på gyllene uttern i gränna, men som hon hela tiden sjukskrev sig till för att hon inte trivdes och sedan skickade ett mail till om att hon hade fått ett annat jobb trots att hon inte hade det. Men jag är ju bara girig....... Och tro mig när jag säger att Neo absolut inte kommer stå utan cykel på sin födelsedag. Men man tycker ju ändå att en del som investerats och visats upp på bloggen här den senaste månaden kunde vart prioriterade efter tårtan och inte före? Rätta mig om jag har fel? Och dessutom blev jag tillfrågad om jag ville vara med och bidra till den Biltemacykel som skulle införskaffas till neos födelsedag. Dom pengarna borde då kunna läggas på tårtan istället?

    SvaraRadera
  9. måste tillägga att inga skulder fanns som du betalt på som jag och daniel hade.
    dom betalsade jag snabbt av innan vi fick Neo.
    tv:n köptes INTE kontant
    och varför diskuterar vi pengar o skulder i en öppen blogg??
    nee jag sjukskrev mig inte hela tiden, EN gång och sen sade jag upp mig. Ville vara hemma med barnen och det va konstant gnäll varje gång jag skulle lämna hemmet (även jobba) vilket också vä påfrestande. jag har betalat en resa för mig o barnen därför e jag fattif. Du har åkt till liseberg med din FLICKvän (läs flick-vän med betoning på flcik)ist för att göra saker med barnen.skisamma.Jag har alltd försvarat dig o stått på din sida utåt. och skulle aldrig meedvetet skada dig (om du läser ett inlägg jag skrev för bara nåågra veckor sen) Men e trött på att va allas hackkyckling och att barnen ska bli besvikna.
    tänker inte dirkutera d här. Vi kan ta det öga för öga ist.

    SvaraRadera
  10. Ok då ska vi se.

    Att johanna skulle ha skulder på 40 000 som du själv hävdat i inlägget i inlägget "Men kims banklån på 40000:- som gick till johannas skulder?" Finner jag fortfarande som en absurd siffra och något jag tror är fabricerat med enda mål att få folk att tro att hon är kass och du är bra, vilket vilken människa som helst med en gnutta vett som kan granska en text källkritiskt förstår är fel.

    Du skrev i det senaste inlägget "Större delen av det lån jag tog var skulder som Johanna drog på sig mellan mig och den kille hon hade innan" redan här motsäger du dig själv från förra inlägget där du hävdade att allt gick dit. Lite snabbmatte säger såhär 40000 - 7900 = 32100. Bara genom utgifter du nu redan erkännt själv visar du att du räknat fel på 20%. En sån stor felräkning skulle inte ens någon som går i lågstadiet göra utav misstag därför får jag magkännslan att du hittar på osanningar för att svartmåla Johanna helt enkelt. Att skriva "Större delen av det lån jag tog var skulder som Johanna drog på sig mellan mig och den kille hon hade innan" var nog ett smidigt sätt för dig att försöka komma undan lögnen om att du betalat hennes skulder men tyvärr tvingar jag dig att stå för det du skrev först för genom att vända kappan efter vinden såhär tror jag ännu mindre på dig.

    Hur du värderar ett mammajobb är upp till dig själv att komma på, för i dina fina kalkyler från förra inlägget visar du svart på vitt att du tycker allt jobb hon gjort är värt 0 kronor vad du än sen hävdar. Om du nu inte tycker det utan tycker det har samma värde som det arbete du gör på jobbet minskar ju detta johannas "skulder" med 50% direkt. Så antingen får du erkänna att du tycker mammors arbete är värdelöst eller att dina siffror från förra inlägget är ren lögn det med för en 50%ig felberäkning är också nått jag finner inte ens en lågstadieelev skulle lyckas med.

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Jag

Jag

Labels

Blog Archive

Etiketter

Följa

www.dsit.sejknt

Vädret

Besökare

Totalt: Idag: Veckans: