torsdag 11 juni 2009

Hur vet man att man älskar någon?!

Svårare ord med älska än vad ordet hata är.
Även om båda orden är fruktansvärt starka ord.
Fast tro det eller ej så finns det många personer jag älskar men få jag verkligen på Riktigt hatar.Man använder d ofta i ren ilska, men tror bara jag kan komma på EN ensataka just nu som jag känner starkt och rent hat för och hon vet nog om det också.

Man Älskar sina barn högst i världen, och man älskar sina föräldrar syskon och nära vänner.
Men när vet man att man älskar någon man har en relation med?
Är det när man känner att det är svårt att vara utan honom/henne? eller inte kan tänka sig et tliv utan personen i fråga?
att man blir varm o pirrig vid minsta närvaro från honom/henne? Är det att älska eller vara kär?
Älska är inget jag säger bara utan at mena det.
Och jag och Micke har träffats i över två månader o jag kan fortfarande inte säga att jag älskar honom. Men det gör jag kanske?1 Helt plötsligt känns det så.
Men ändå vill man inte nyttja ordet så det på nått vis förlorar sin innebörd och sitt värde.
Ähh tids nog så kommer väl det med. Men nu så är jag helt säker på att han e mannen jag vill spenderar dom närmsta åren tillsammans med (helst hela livet som det känns) vill att mina barn ska få chansen att och möjlighteten att vandra genom livet med honom id sin sida. Känna hans trygga famn och hans kloka ord.
Och jag e strålande kär och kan inte tänka på annat än honom...
Vi har hela livet på oss att ssäga fina ord och gfta oss och förhoppningsvis skaffa syskon till Neo o Tess.

Jag är så lycklig, jag mår inte längre dåligt över att inte va en kärnfamilj. Jag kan stolt kalla mig som överhuvudet i en STJÄRNfamilj ist :-)och hur häftigt och fantastiskt är inte det då??


1 kommentar:

Bloggintresserade

Jag

Jag

Labels

Blog Archive

Etiketter

Följa

www.dsit.sejknt

Vädret

Besökare

Totalt: Idag: Veckans: