tisdag 20 oktober 2009

En bussresas besynnerliga tankeverksamhet...

Under dom 65 minuter en bussresa tar in till jönköping (tar för övrigt 20 minuter med bil)
Så hinner många tankar florera i mitt huvud.

För det första är tiden (att det tar över timman) under all jävla kritik,
och sen får ni Hata mig för det jag säger, men fy fan vad jag kan reta mig på en del människor när jag sitter där på den skumpande bussjävel som aldrig kommer någonstans, och går den framåt så gör den det i en sån nedra fart så jag funderar över om chaffören kör rattfull.

Fjortisarna sitter längst bak och smaskar hubba bubba och det luktar horhus lång väg, det blonda tuperade håret viftar och man hör hur dom tisslar och tasslar om sina vänner.
För att inte tala om deras jävla fnitter och deras mobiltelefoner som dom bara måååste spela musik på högt över hela bussen, anser att hade jag velat höra musik hade jag gått antinge på disco eller en konsert.

Sen har vi den tysta nörden som sitter med sina tix och rycker, också jävligt irriterande.
Bebisar som skriker och deras uppstressade morsor.
Äckliga tanter smed vårtor från topp till tå, som för övrigt luktar svett, har mjäll och en stor droppe hängandes på nästippen och en ful j-a hatt som har vart ute minst 3 sekel, eller en ful skarlett (är det nått jag har fobi för är det gamla människor, dom luktar konstigt)

Men alla har vi en sak gemensamt, vi ska någonstans, vi färdas=) alla har vi betalat hela 52 kr, 65 kr eller så har vi stoppat i vårt busskort.
Nästan så man borde skriva en sång om det hela :-O

Nåja, vart inga stövlar till Mig, deremot till Neo. Vart två mösor till tösen min och lite kläder till mig:-S
Nu ska jag skita, dricka kaffe & måla mina naglar rosa metallic och sen röka!

Ha det!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Jag

Jag

Labels

Blog Archive

Etiketter

Följa

www.dsit.sejknt

Vädret

Besökare

Totalt: Idag: Veckans: