torsdag 8 oktober 2009

felstavade bloggjävlar!!

Någon mer än jag som stör mig något grymt på felstavade bloggar?
Jag är fullt medveten om att min e mkt slarvigt akriven ibland och därav missar jar en del bokstäver.
Men Vart var folk på svenska lektionen?

Ibalnd läser man ex "Idag har jag baddat hela dagen" betyder alltså att personen i fråga har badat.
Eller "nu ska jag såva"
Nee usch jag kan tyvärr inte känna någon som helst medgörlighet till detta störande och felskruvade moment.
Kan man inte stava bör man inte ha en bloggjävel.

Finns en särskilld jag syftar på, tänker dock av vänlighet INTE hänga ut personen i fråga.
Finns kanske en andledning som dyslexi (vem döper förövrigt ett handikapp till dyslexi fäör sådana som inte kan stava??) då är det såklart försvarsbart.

Men varför väljer man då att öppet skriva inför andra människor utan att åtminstone förvarna varför man inte kan stava?!

Kanske är jag sysnisk och elak, men det tillhör för mig vanligt vett att kunna svenska språket.

Jag säger inte att jag har några toppbetyg från skolan, tvärtom.
MEN hade faktiskt MVG i svenska. Så det så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Jag

Jag

Labels

Blog Archive

Etiketter

Följa

www.dsit.sejknt

Vädret

Besökare

Totalt: Idag: Veckans: