onsdag 25 november 2009

Organdonation!

Skulle du kunna efter din död skänka diverse organ samt vävnader till någon som behöver dom bättre än dig?

Du är ju trots allt död, finito ...

Jag har nu anmält mig (alldeldes försent men bättre det än aldrig) så att dom säkert vet vad jag vill om jag skulle dö så slipper mina nära tänka på det.

För mig finns ingen tvekan.

Jag ska ändå brännas, och varför ska mina inre organ nödvändigtvis följa med mig in i ugnen?

Jag behöver dom inte.
Sen tycker jag att om man är helt emot att själv donera sina organ, då borde man ju inte heller snällt tacka ja till ett organ från en annan människa om man själv skulle hamna i den sitsen.

Jag skulle tillochmed donera mina barns organ om det fruktansvärda skulle inträffa att dom på något vis avled =(
Tänk då att få hjälpa någon annan, och att mitt barns hjärta (eller annat organ) fortfarande dunkar och på så sätt lever vidare.

Är inte det ganska fantastiskt mitt i all tragedi?

Det tycker jag.

1 kommentar:

  1. Försent att bestämma sig för att donera är det ju inte förrän du är död.. Bra val!

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Jag

Jag

Labels

Blog Archive

Etiketter

Följa

www.dsit.sejknt

Vädret

Besökare

Totalt: Idag: Veckans: