onsdag 25 november 2009

Självbiografi

som utlovat så kommer här ännu ett stycke ur min bok (som aldrig blir klar)

Kan nämna att detta faktiskt handlar om mig och conny

"Jag satt bakåtlutad i korridoren, håret va satt i en slarvig fläta som hängde ner över axeln.
Hade ett par svarta byxor som nästan va förstora över mina smala ben, och den militärfärgade rocken hängde Luffigt över min överkropp.

Benen hade jag långt ut på korridor golvet, blicken fäst på två killar i 8:an som spottade ut hot mot den lilla killen som va min bästa vän.


Inte bara min bästa vän, utan också min kärlek, ända sen jag såg honom i höstas hade han fått mitt hjärta att slå dubbelt, han såg upp till mig.

Inte bara för att hann va huvudet kortare än mig utan han tyckte jag var tuff.
Jag gillade det. Jag hade ju trots allt makt. Inte bara för att jag tillhörde sista årgången utan för att jag faktiskt va jävligt kaxig.

Jag började reta mig ordentligt på den där småfeta 8:an som stod framåtlutad med en vit keps högt uppsatt på hjässan på ett jävligt fånigt sätt hänger över min hemliga kärlek.

Jag reser mig upp, hör hur kängorna hasar i korridor golvet, dom är för upptagna för att höra mig.
Jag går fram och rycker tag i den lilla feta 8:An med båda mina händer, lyfter upp honom några centimeter över golvet och in i väggen, Känner hur tung han är och mina händer skakar för att jag får ta i så.

Hör hur hans bakhuvud slår emot väggen och jag är bara millimeter ifrån hans ansikte med mitt, jag kan se skräcken i hans ögon.
Spänner ögonen i honom, kan känna hans andedräkt så nära honom är jag.
Ryter i
"att han ska ge fan i att jävlas med fel folk, ser jag det än gång till så dödar jag dig...."
Han nickar medgivande och jag ser hur min saliv har skvätt i hans ansikte.
Släpper honom plötsligt och han sjunker ihåp, men reser sig fort och går tyst därifrån med huvudet neråtböjt och försvinner snabbt bort i korridoren, hör hur hans kompisar skrattar mobbande att han just blev rädd för en tjej.

Jag ser hur min kärlek står och tittar beundrande och malligt på mig. Jag blir varm.

Vill bara kyssa honom. Vara med honom förevigt.
Men det skulle jag aldrig erkänna så jag slår honom kraftigt på armen och säger "kom nu kompis så drar vi ut och röker"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Jag

Jag

Labels

Blog Archive

Etiketter

Följa

www.dsit.sejknt

Vädret

Besökare

Totalt: Idag: Veckans: