tisdag 8 juni 2010

Detta förbaskade system..

Min älskade är inställd på 16 mg subixone, aftersom hans huvuddrog va opiater i allra högsta grad.
Och nu när har ätit meidinen så länge har han blivit mer tolerant och därmed drogsugen och framförallt sjuk med krypningar i ben och koncentrationssvårigheter.
För över 1,5 månad sedan blev han lovad att få en höjning till 20 mg eller byte till subutex, först ville dom bara ha en ADH utredning klar på honom sen skulle han få träffa Läkaren.

Efter en intensiv och tumult utredning kom dom fram till att han hade ADD.
fortfarande ingen höjning har sett till, och detta är säkert 3 veckor sedan om inte mer.

Han blir bara sjukare och sjukare utan sin medicin (eller rättare sagt utav det han inte får)

I går får jag samtal från hela klanen mer eller mindre, sjukhus, beroendeenheten osv.
Dom undrar vart Markus är.

När jag oförstående förklarar att han är på Behandlinghemmet dom själv satt honom på frågar dom bara efter Markus egna nr.

En stund senare ringer Markus vansinnig till mig, då hade han haft en tid i Jönköping med sin läkare (självaste överläkaren) men ingen visste något, förutom en telefonist som förmodligen haft för bråttom hem i fredags så hon glömde helt bort att meddela.

Att ens få en tid till denna läkare är en pers bara det.

Nåja, nu sitte rhan i vlket fall som helst tillsammans med personal på väg ner till Jönköping (25 mil ifrån där han är)

Det jag vill komma fram till är aatt Markus vart ett omöjligt fall, en kille som inte haft ork eller lust att ta tag i sitt missbruk.

Nu när han 25 år gammal verkligen ger sig fan på det, varför bara ge honom slag under bältet?
Jag finns där för honom, men jag är inte gud.
Jag kan inte ta bort drogsug.

Visst han får jobba med sitt drogsug, men värken man får när man slutar med opiater är något verken du eller jag någonsin kommer kunna förstå.

Varför krångla till det då?
Varför inte bara peppa?!

Ahh jag är fruktansvärt trött på systemet vi har! Man ska va glad man bor i sverige, Men ändå!

Ahh själv ska jag strax in till stan för att genomgå ett samtal med diverse viktiga o högst mysiga människor =)
Får väl se om jag skriver senare =)


Kolla min sötnos, På fyra månader !

6 kommentarer:

  1. Vad han kostar den pojken. och du med är ju sorgligt att se vart äns skattepengar går till.

    SvaraRadera
  2. Peppe och peppa varför ska man peppa knarkare för?

    SvaraRadera
  3. Alla förtjänar en ny chans!! KÄMPA PÅ!!

    SvaraRadera
  4. kostar?
    Jag har för den delen betalat skattepenar i mer än hela mitt vuxna liv så jag har rätt att använda dom åxå.
    På vilket sätt kostar jag skattepengar? är helt självförsörjande bara så du vet.


    Man kan peppa fd knarkare att sluta ditt dumma mähä!

    SvaraRadera
  5. defenitionsfråga var man värderar mänskligt liv till och vilken sorts samhälle man vill ha. Nazisternas Tyskland hade inga missbrukare, inga homosexuella och inga som hade fötts utvecklingsstörda....

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Jag

Jag

Labels

Blog Archive

Etiketter

Följa

www.dsit.sejknt

Vädret

Besökare

Totalt: Idag: Veckans: