lördag 21 augusti 2010

Lördag!

Nyss hemkommen från en trevlig visit hos trevligt folk från självaste kaxholmen.
Igår satt vi och pimplade lite lagom när barnen somnat (dom somnade dock vid 22 tiden)
Sen vart det sängen och jag somnade ganska omgående.

Idag va vi förbaskat rastlösa så det vart in till stan och bränna barnbidraget, nja inte för min del för
det va mer eller mindre slut innan de landade på kontot.
Vart iaf budget-middag på Ikea och in med barnen på småland så dom fick busa av sig.

Saknar Markus idag, gör jag varje dag, men EXTRA idag. Skulle vilja skippa allt rått knull på köksbordet, alla grovhångel på bussen, allt smygtafsande på offentliga platser, att springa barfota hand i hand genom jönköping och skrika " Vi är Odödliga, lever för dagen move your fat ass"

Jag vill bara lulla ner mig i ett burrigt duntäcke, slänga mig på honom och känna mig liten över hans stora starka kropp whiiiiiiiiiiii
Pussinussa på dom små läpparna som smakar typ...hmm... körsbär...

Naffsa på det lilla överflödiga och pilla honom i naveln ungefär.
Ligga och se varann i ögonen och va sädär äckligt fåniga med fraser som "jag älsakr dig meeeest..." för att svara "nee pussidulligulll det är jag som älskar diiiig mest..." osv osv osv (ist för att på ett vuxet sätt komma överens om att vi kanske faktiskt älskar varann lika mycket?!)

Ooohhh Goood, mesig jag är, men visst fan måste man fylla på med kärlek emmellanåt?
Att det ska behöva ta uppåt två veckor mellan att vi ses är fan tortyr, det ska det inte behöva göra.
Ibland känns det som ett straff från ovan, tänker inte fråga VAD jag gjort för att förtjäna det, snarare vilket av det?!

Skulle min allre bäste och trognaste vän Mange läsa vad jag skriver skulle han troligtvis sätta en armbåde i midjan på mig, peka på mig för att först skratta sig till kvävningsgens för att sen kalla mig "T Ö N T"

Så hoppas innerligt att fanskapet (*lol*) inte har tid att läsa min ynkliga blogg på ett par dagar så detta blivit passe´ ochhamnat på nästa sida.

Nåja, jag medger jag har fan blivit en tönt, ett kramigt jävla penntroll (bokstavligt för tro mig jag liknar ett om mornarna)

Har ingen mobil, så alla vet så ni inte känner er illa behandlade! Det är lika för alla.
Kan dock (än så länge) ta emot samtal på den men kan inte sms:a (inte ens se sms) och kan heller inte ringa upp er heller.
Så har jag en fin kompis som på obestämd tid vill låna ut någon gammal rostig 5110 eller nått , whatever?! tills jag jagat tag i ett eget vrak så vore det väldigt snällt!

Precis suttit och kollat på en film, och funderar på att äta upp resterna av pastan o pastasåsen jag o Neo åt innan.
Vi har en mysig ovana att ibland när vi fått den lilla söta Tess att somna så gör vi just Pasta m sås (Neos favvis) o sen frossar vi, helst ska vi ha glass till efterrätt med fast idag fanns ingen.

En ytterst mysig stund med pöjken min.

Idag på bussen så fick Neo ett trötthets blandat med 5 års trots blandat med "jag bestämer över alla"- utbrott typ och va helt ifrån sig samtidigt som han va vrålande arg över hur han kunde födas till denna grmma värld med ett monster till mamma som är så elak att hon inte tänkte sova över en natt till hos Tim.

Detta är inget ovanligt när det gäller min minst sagt viljestarka och envisa son, jag sa inget spec mer än att jag FÖRSÖKTE förklara läget, men eftersom det inte gick så sa jag "säg till när du skrikit färdigt, för har ingen lust med att prata med någon som skrike, dessutom så tappar du bara mer och mer roliga saker ju mer du gapar.."
Då hör jag en kärring jävel muttra till kärringen breve "vilket oväsen...Se, sädär blir det när tatuerade ungdomar skaffar massa ungar, dom har inga konsekvenser så då blir det bara massa gap och skrik...bla bla"

Jag höll mig, men kände verkligen hur ilskan bubblade så reste mig faktiskt upp och sa " för det första så vill du ha tyst beh du inte sätta dig där det ska stå barnvagnar för de flesta barn låter, för det andra så prata inte bakom min rygg om mig och mina barn för du har ingen aning om hur konsekvent jag är, och sånna som du är en andl till att jag får styrka att uppfostra mina barn till att ALLA är lika mkt värda trots att vi är olika..."

Sen satte jag mig stolt över att det jag sa lät så j-a morskt och vuxet :) jag brukar härja på folk , är inte den tysta blyga, är sen heller ingen som söker bråk och retar mig på folk som inget gjort.
MEN jag brukar ha förmåga att brusa upp lite väl hårt.

Gooosh har skallebang o ska krypa ner under täcket, tyvärr utan Markus. Roligare än såhär blir inte denna lördagskväll!

God Natt!
en bild för jag hatar mitt fuckade face IDAG!

3 kommentarer:

  1. Jag vill bara muntra upp dig med att jag läser din blogg,. och gillar den starkt!! Du verkar vara en super härlig tjej, med KOLL på livet, vad det är och vad man ska göra med det! Alla har vi dagar upp och ner, men du är ärlig och det gillar jag riktigt mycket! Har läst ett tag, och du kan skriva känslor så fint, verkligen formulera orden rätt! Fortsätt så tjejen! Stor kram på dig! //Miranda

    SvaraRadera
  2. hej gumman!! vilken satkärring på bussen då...precis det vi pratade om, bra att du stod upp o sa till...blev hon helt paff då lr?
    tack för trevligt sällskap iaf...du får mej alltid att skratta :-) vi hade ju kunnat slå oss samman i går igen för jag hade inte den roligaste lördagskvällen jag heller men vi får ta det snart igen.
    puss o kram till dej o kidsen

    SvaraRadera
  3. jaa egentligen varför tänkte vi inte på det, jag som ska tacka carro.

    Miranda :tuuusen tack!

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Jag

Jag

Labels

Blog Archive

Etiketter

Följa

www.dsit.sejknt

Vädret

Besökare

Totalt: Idag: Veckans: