fredag 20 augusti 2010

Sms:a .... Och få reda på ditt livs kärlek...

Är det bara jag som finner hela grejen helt och fullt Orealistisk?!

Vist kanske en lite kul grej, fast ändå, vem vill slösa 15-25 kr på ett j-a sms till något företag som glädjande lurar av desperata kärleksletande stackars människor pengar.
Finns en drös att välja på, ett är där du skickar in ditt och din partners (eller den du gillar) namn så får du tillbaka ett sms som talar om hur många procent ni har att lyckas.
Ett annat är där man på något skumt vis skickar ett sms till nått nr och får tillbaka ett fåordigt luddigt sms om Vart din stora kärlek finns.

Alltså hela grejen är absurd och jag blir nästan förbannad över att det ens får existera och att det uppenbarligen måste vara så poppis att dom har råd att ständigt plåga mig med reklam av det på MTV.

Låt säga att man är en sjuk känslig stackars jävel som desperat och skakande tror på allt som har med sånt att göra, skickar ett sms och får tillbaka att man har 2% chans att lyckas...

Alltså det kan ju fan leda till självmord. Och jag tar i, men det existerar säkert.
Andledningen till mitt plötsliga vredesutbrott en härlig dag som denna (sol och Fredag) är att jag spenderat stor del av morgonen och förmiddagen med MTV på eftersom jag använt det som stereo idag när jag och barnen städat.

Nåja, nog om det.
Som sagt i har städat. Ond och sträng som värsta 1800-tals förälder som jag är så får mina barn städa sina egna rum varje fredag, dvs plocka upp leksaker sen damsuga (i den mån en 3,5 åring och en 5 åring kan såklart)

Varför? Jo för att förtjäna sin vecko päng. Låter kanske hårt men jag som ensamstående (har ju Markus men 20 mil bort) har dåligt med Casch och vill inte ha barn som tror jag är en bank vill att dom ska veta hur hårt man slitit för varenda krona.
Sen försöker jag i ett mkt tappert försök få mina avkommor att bli allt somjag inte är när det kommer till pengar.
Det är få saker jag är så bra på som att spendera pengar kan tyckas typiskt kvinnligt.
Men det är en plåga, jag kan inte äga pengar. Måste köpa kläder och skor, smink och heminredning....
Så har väldigt svårt att hålla i pengar, som tur är så har jag numera en man som håller i den ekonomiska biten när han kommer hem.

Det jag försöker säga är att jag vill att mina barn ska lära sig att man får arbeta för att förtjäna pengar och att pengar inte bara finns.
Och även att prioritera och lära sig vända på kronorna för det är inte billigt att leva idag.

En annan trevlig sak är att jag och Markus numera är sambos, alltså det har vi väl mer eller mindre varit hela tiden, sen dag Ett, men först bytte han sin adress till mig Men nu står han även på lägenheten, och Inom kort kommer dörren prydas fint med "Walfridsson Lindblad"
Coolt va?! Aa inom 11 månader kommer ju både barnen och jag att ändra efternamn till Walfridsson =)
Jag och barnen ska strax dra oss inåt stan för att kika runt lite på A6 i brist på annat, i kväll ska vi ut till Carro och hennes barn och ha fredagsmys, äta gott bulla upp med massa fredagsmys och ta ett glas vin =)
Mysigt, längesen vi umgicks nu! Och på torsdag kommer min Baby hem =) Underbart!!

En annan sak jag tänkt på, är det någon mer än jag som tycker det är höstväder ute? alltså även om det är varmt?! det är ju ändå bara augusti så är det inte lite väl tidigt?!

Nee nu måste jag sluta tjata, ska ta en cigg och kika hur bussarna går.

Have a nice friday !

3 kommentarer:

  1. Du ska väl för helvete inte byta ungarnas efternamn!! Då lackar jag ur på dig! Kan väl ha kvar nåt i Lindblad...

    SvaraRadera
  2. jo vi ska heta samma hela familjen =) det är ju upp till var och en malin. Du bestämer va du och dina framtida ska heta.
    Får väl hoppas Alex har för vidare LIndblad, han e ju man!

    SvaraRadera
  3. Framtida Barn ska de stå :)

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Jag

Jag

Labels

Blog Archive

Etiketter

Följa

www.dsit.sejknt

Vädret

Besökare

Totalt: Idag: Veckans: