tisdag 8 februari 2011

Facinerande kvinna!

Hon e dels etremt vacker, trots ett tubulent liv av diverse psykiska sjukdomar och heroin missbruk.
Men ändå kan man inte låta bli att bedåras av kärlekssagan mellan henne och basisten Sid i se pistols!
Kärlek till döden, helt klart.

Allt började med att hon va groupie till bandet och sen slutade de med en blodig kärlekssaga.
Dom älskade varann enormt.
Dom knarkade bort sina unga liv båda två. Som 20 åring hittades hon knivhuggen på hotell rum 100 förmodligen utav sin älskade.

Kort därpå tog han en överdos och avled. Jag skulle gissa självmord, han saknade henne så.
Dom va inte mer än dryga 20 år. Har beställt filmen om dom så den kommer i dagarna. Ska bli spännande. Har även läst boken som Nancys mamma skrivit "inte som andra dötrar" två gr, ett lästips helt klart.

Och vem dyrkade inte bandet sex pistols som tonåring? Jag iaf, dom uppfann punken och gjorde definitivt en egen vågad och bra musik som stack ut från mängden.

Provocerande musik och utstyrsel. Ahh dom e gudar!

Neheeppp... ska påbörja en stor stek nu, min baby e sugen på det så bara att sätta i gång !

4 kommentarer:

  1. Den boken har jag oxå :) Jätte bra bok

    SvaraRadera
  2. Åh hur sjukt är det inte att jag sitter med boken i handen just nu. Har dock bara kommit halvvägs men den är riktigt bra, man vill gråta och slå alla idioter till läkare som inte trodde på dom från början! Filmen måste jag med se, Vart har du köpt den? PUSS

    SvaraRadera
  3. köpte den på discshop (tror ja) den heter "sid o Nancy" :)

    SvaraRadera
  4. Hemsk film !! Tittade på den igår...

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Jag

Jag

Labels

Blog Archive

Etiketter

Följa

www.dsit.sejknt

Vädret

Besökare

Totalt: Idag: Veckans: