fredag 11 maj 2012

måste det regna?

> Sååå tråkigt väder det är ute... Fast jag mår ändå rätt okej just nu, har precis lagat mat och vi har varit en sväng på jönköpings marknad. På måndag ska jag springa våruset :p och på lördag ska vi på en föreställning på spira :D ska verkligen bli skitkul!! Söndag blir det kyrkan :D Shit vilka komentarer jag får, ibland blir jag mörkrädd. Andl att jag ens började skriva va som jag sagt innan att minska massa skvaller, skvaller kommer det ändp vara men massa påhittat dravel. Och för att få ut känslor, visa att det finns en person med känslor och en vilja bakom allt. Att det skulle finnas massa hat räknade jag med, men höjden va ju den anonyma som skriver att jag hittat på allt?! Alltså ...aaa jag vet inte vad jag ska säga, för det första får man inte en plats på behandlinghem om du inte har dokumenterat missbruk, du kommer heller inte in på avd E om du inte är positiv. Och allt som hänt med barnen osv...men det är ju bra det om folk inte tror jag drogat. Jag har bestämt att itne svara på komentarer, ni får skriva vad ni vill. Dom positiva suger jag åt mig, och elaka och negativa försöker jag sila bort. Klart komentarer om hur dålig jag är och sånt som rör mina barn sticker i hjärtat men försöker att inte ta åt mig. Men att jag skulle vara omhändertagen har jag aldrig skrivit, för jag är frivillig på behandlingshem, men min missbrukshandläggare varnade mig i februari att jag kunde få ett LVM om jag inte gick med på frivillig behandling. Men att missbruka är ju ingenting som är coolt, eller en merit. Det är ingenting jag vill ha gjort. Den som skrev det måste dock tycka det. Det är ingen tävling om vem som provat vad och vilket tillvägagångssätt som använts osv... Sprutor är det skabbigaste och lägsta du kan komma. Absolut ingenting man vill ha provat. Känner en del missbrukare som hållt på med droger i kanske 30 år men aldrig satt en nål i sin arm-BEUNDRANSVÄRT!!! Nåjaaaa, ikväll blire film och bara slappa i soffan! knappt några kvar här, de flesta har åkt hem över helgen :( Tråkigt! Ha en underbar fredagskväll! Kolla in våran fina Liam !

4 kommentarer:

  1. Du skriver som om du är stolt över att vara på behandling. Stolt över att ha varit på avd E. Pinsamt! Sen i samma inlägg lägger du upp bilder på ett litet oskyldigt barn! :( Inget roligt liv dina barn har framför sig du.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ååå vilken söt grabb ni har. känner inte er men hoppas för allas eran skull att det löser sej å att ni får bli en hel familj igen. Fattar inte varför folk ska sparka på de som redan har det svårt å skriva elaka kommentarer. Kan de inte bara skita i att skriva något i så fall. Du verkar stark å det verkar som du bestämt dej för att klara detta. håller tummarna för er å din familj.

      Radera
  2. Anonym11 maj 2012 11:12

    Nu får du fan lära dig läsa, det är en rätt stor skillnad på att vara stolt över nått och komma ut med något sånt här. Har du läst inläggen hon gjort så kan du se att hon pratar om skam och ångest i var och varannat inlägg men du förstår tydligen inte vad du läser. Tråkigt att se hur det svenska skolsystemet inte lyckats fånga upp dig.

    SvaraRadera
  3. Johanna! Jag känner inte dig men har följt din blogg ett bra tag nu. Du skriver väldigt intressant och bra, du är bra på att sätta ord på känslor, du har många kloka åsikter och tankar.Det är delvis därför du har så många läsare & att du har ett ganska spektakulärt liv förstås... Jag är chockad över dina senaste inlägg helt förbluffad över hur skickligt du lyckats dölja ditt missbruk så länge. Nu behöver du inte längre lägga energi på att ljuga och fixa till fasade. Det måste vara skönt , folk kommer inte ha samma behov av att sprida rykten om och tala illa om dig. För nu har du själv sagt sanningen. Bra gjort! Jag önskar dig all lycka i din kamp mot drogerna och att du fortsätter att jobba med ditt "skrivande"för där har du en verklig talang ! Hoppas verkligen att ni kan bli en hel familj igen!

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Jag

Jag

Labels

Blog Archive

Etiketter

Följa

www.dsit.sejknt

Vädret

Besökare

Totalt: Idag: Veckans: