onsdag 9 maj 2012

Shit !

Sånt skitväder det är. Idag har jag haft fullt upp i köket, bakat och haft mig. Har luskat lite i olika lagar när det gället LVU och så, plus att jag och mamma har pratat med varsin barnhandläggare och fått fram lite info som jag ska använda på mötet jag bokade in med soc. För er som inte vet så bor ju mina stora just nu hos sin pappa och dom har jag ju fortfarande vårdnaden om och får träffa hur mkt jag vill och när jag vill (under förutsättningen att jag inte är påverkad såklart) Liam däremot är omhändertagen, den dagen va den värtsta i mitt liv, kändes som att någon körde in en grävskopa och gröpte ur mitt hjärta och från den stunden har jag inte haft något hjärta utan bara ett stort svart hål. Han har ju tidigare bott hos en jour familj som va helt suveräna och stöttande fram till skärtorsdagen då flyttade han till ett familjehem (ett par i 40 årsåldern utan egna barn-och Liam är deras första fosterbasrn) Jag va positivt inställd till detta för Liams skull , det viktigaste är att han har det bra och får kärlek och trygghet (det får han också) medans jag och Markus rycker tag i vårt liv. MEN då säger socialtjänsten att om vi sköter oss får vi träffa Liam 1 gång/månaden i sex månader och om inga snedsteg sker under det halvåret kommer ev umgänget att utökas sen. Detta kändes otroligt fel från första stund jag träffade dom, kan nämna ett tillfälle när jag stötte på familjehems-mamman nyligen på A6 och hon får ögonkontakt med mig men ändå fortsätter att gå så jag ryckte tag i vagnen och stannade henne.Men eftersom dom inte betvivlar min (våran) föräldra-förmåga när vi är drogfria utan det är bara drogerna som är problemet. Och så länge vi är på behandling kan vi ju garantera en drogfri miljö för honom. Och enligt alla lagar jag kan hitta och även vad dom barnhandläggare jag och mamma pratat med så ska socialtjänsten jobba med "barnets behov i centrum" och det innebär tät kontakt med sina föräldrar och andra närstående inom familjen i synnnerhet med tanke på hans låga ålder-9 månader såvida det inte är någon speciellt då som tex våld eller någon psykisk störning av något slag. Dels för att han behöver sin mamma och pappa men också för att vi ska kännas trygga och så den dagen han ska flytta hem igen. MEN har fått höra skräckhistorier om att dom ibland gör på detta sätt för att sen kunna hävda att "barnet inte känner sina föräldrar tillräckligt och därför måste stanna i familjehemmet för där är han trygg" osv. Och Markus har inte träffat Liam sedan 21 mars och får inte träffa honom innan den 25 juli pga at han är förflyttad till Hedemora (Dalarna) och det behandlinghemmet kör INTE honom (eller någon annan) Och vad är det för grej liksom?? snacka om att INTE tänka på Liams behov :( Och Markus han ringer och gråter och drömmer mardrömmar och mår riktigt skit rent ut sagt. Jag tänker inte ge mig denna gången, tänker inte låta mig oss bli överkörda. Man får ofta veta sina skyldigheter men inte rättigheter & jag SKA ha mer umgänge med min pojk, en gång i veckan MINST. Ska kämpa tills pannan blöder. Som jag skrev häromdsagen så borde jag kanske inte blotta mig själv eller mitt liv såhär, MEN känner ändå att jag vill att folk ska förstå och kanske vara liiiite mer ödmjuka.Sen vet jag ju att folk vet en hel del och det förvrängs och förändras på vägen då känner jag att det är lika bra att jag öppet berättar sanningen och kör med helt öppna kort, jag har ju verkligen stält till det för mig själv på alla tänkbara sätt coh har ingenting att förlora.Sen vill visa att socialtjänsten inte alltid är så snälla och gör rätt saker även om det finns massa som är skitbra på det dom gör och går att resonera med. Och nu är det inte bara jag som sitter och säger såhär för att jag själv är utsatt och tycker dom är allmänt dumma i huvvet utan proffessionella människor runt omkring mig höjer ögonbrynen och tror inte detta är sant, En kvinna som arbetat med sån t i många år är superdelaktig i detta för att hon tkr det är intressant att se hur dom arbetar och hur dom faktiskt sparkar på två som redan ligger bara för att dom KAN. Därför bokade jag och min konmtaktperson in ett möte den 15/5 för att just få klarhet i detta. Och som jag nämde tidigare i inlägget så är situatiuonen som den är pga drogerna och eftersom jag är på behandling just nu och regelbundet lämnar urinprov så är jag ju drogfri då finns inga hinder till umgänge, så ska bli intresant att se vad dom har att komma med, vad dom bygger detta på?! Saknar min lilla älskade Liam. Han växer så fort och jösses vad lik han är sin far (som ni ser på bilden)! Vi har precis haft lite avslutningsfika för en tjej som är här och är klar med sin behandling, kommer bli tomt utan henne här :( Nåja, jag ska gå och vara lite social, sen riunga min kära älskade make och få lite kraft att orka <3

3 kommentarer:

  1. att ni inte skäms!!! sätta ett barn till världen när ni båda e sånna vidriga pundare. ni två ska fan inte ha barn! svin!!!

    SvaraRadera
  2. Fruktansvärt konstruktiv feedback där måste jag säga. Tycker själv inte man ska sätta barn till världen som man inte kan ta hand om men någonstans måste du väll fatta att detta är deras start på just det så kommer du här och sparkar undan benen. Säg nått konstruktivt om du ska säga nått negativt eller håll bara snattran.

    SvaraRadera
  3. Håller med Magnus! Blir arg när folk inte kan hålla sina åsikter för sig själv. Jag tycker att Johanna visar vad som är viktigt i livet och att hon verkligen kämpar för vad hon vill visar på en mognad och att hon verkligen tänkt till vad som är viktigt i livet! Kämpa på vet att du fixar detta! Kram Serena

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Jag

Jag

Labels

Blog Archive

Etiketter

Följa

www.dsit.sejknt

Vädret

Besökare

Totalt: Idag: Veckans: