onsdag 9 maj 2012

trångsynt!!

""Anonym9 maj 2012 10:20 att ni inte skäms!!! sätta ett barn till världen när ni båda e sånna vidriga pundare. ni två ska fan inte ha barn! svin!!!"" SvaraRadera Detta va en kommentar på mitt senaste inlägg, vet inte vad jag ska skriva egentligen, inte mer än att det gör fruktansvärt ont i hela mig att folk skriver sånt (antar det va tanken också-att såra), man straffar sig själv så bra ändå med ångest, hat och otroligt dåligt samvete. Nee ett poäng till dig du har rätt, vi borde kanske inte satt Liam till världen MEN nu gjorde vi det och får försöka göra det bästa av det, och vi ångrar oss inte en sekund. Men folk som bara hatar missbrukare utan grund talar helt enkelt i okunskap. För jag kan garantera att i stort sätt ingen missbrukare VILL leva som dom gör, och dom missbrukar heller inte av elakhet till omgivningen och definitivt inte för att skada/såra sina barn, dom älskar sina barn precis lika mycket som vem som helst vi är inga djur. Även fast man varje gång man nyttjar en drog väljer helt och hållet själv och ingen annan än det egna jaget bär ansvar för handlingen så tänker man inte själv tillslut på vad man gör och när man tagit något ökar ångesten och man väljer återigen att bedöva smärtan sen går det runt runt som ett ekorrehjul. Johanna som person och Johanna som missbrukare är två helt olika individer. Jag ångrar ALLT dumt jag gjort och kunde jag så skulle jag spola tillbaka tiden & radera allt och få det ogjort men det går inte. Därför försöker jag vända det till en erfarenhet rikare och kämpar för att komma tillbaka till den Johanna och mamma jag vet att jag kan vara, och kanske blir jag av denna erfarenhet ännu bättre som mamma?! Vad hjälper det att hata mig och kalla mig svin osv? det hjälper ingenting alls. Som tur är är dom flesta personer jag möter stöttande och vänliga. Och man får räkna med spydiga och hatiska människor så enkelt är det. Och jag förväntade somn sagt inte mig någon medömkande. Vad jag inte förstår är dock varför den som ska skriva sånt aldrig vågar stå upp för sin åsikt utan måste vara anonym. Och förstår inte VARFÖR man ska försöka sänka någon som e beredd att göra allt för att ta sig upp?! Vi har insett hur jävla fel val vi gjort, och vi ångrar oss och slår på oss själva stup i kvarten. Men det som hänt har tyvärr hänt och nu blickar vi framåt (och såklart här och nu -IDAG) Trevlig kväll älskade ni! Nå
ja.

10 kommentarer:

  1. Skit i såna människor. Du är stark och har vaknat till och har tagit tag i allt. Du sitter och bloggar om det helt öppet nu och det är starkt. Då vet du att ni båda gjort fel men gör allt för att rätta till det.

    Du kommer klara det och ni kommer bli en hel familj, det tror jag på!!

    /Kram Maria Andersen.

    SvaraRadera
  2. jag hade föräldrar som pundade precis som du o marcus, de enda de brydde sej om va knarket o sej själv så mej kan du inte lura. varesej ni "vill" eller ej så kommer ni förstöra barnens självinstinkt och integritet, patetiska själviska äckel e va ni e! fy fan för sånna som er!!

    SvaraRadera
  3. Anonym10 maj 2012 03:26

    Den stora skillnaden är väll att till skillnad från dina föräldrar så är inte markus och johanna syskon...

    SvaraRadera
  4. Anonym10 maj 2012 03:26


    Jag tror du har lite väl mycket ouppklarat med dina föräldrar faktiskt. Det enda du gör är ju spruta ut din frustration om din egen uppväxt och inget annat. Lös dina konflikter med dina föräldrar eller sök hjälpt typ.

    SvaraRadera
  5. Men hon är ju för fan på väg att bli fri från droger. Hon gör detta enbart för sina barns skull. Jag förstår inte heller hur man kan börja knarka över huvud taget när man har barn, men jag tror att det är något som smugit sig fram och som började oskyldigt. Ingen ursäkt och jag skulle aldrig kunna tänka mig att hamna i samma sits själv, men vaddå? Hon har betett sig som en idiot och Markus också när det låtit droger gå före barnen, men jag tycker inte att man kan yttra sig om hur det är att vara beroende av opiater fören man själv har vart där.

    Min poäng är väl typ: Varför sparkar ni på henne när hon just nu och en tid tillbaka har gjort och gör allt för att bli drogfri? Jag fattar det inte. Det hon har gjort går aldrig att få ogjort, men jag tror att hennes egen ångest och skam är tillräcklig. Ni behöver inte tala om för henne hur dålig hon är och hur "alla" ser henne. Det är så sorgligt att man föralltid har kvar en stämpel pga människors trångsynthet.

    SvaraRadera
  6. Jag vet faktiskt inte vad jag ska säga jag är en av dom som vägrade lyssna på skaller rykten och försvarade dig och trodde inte nånstans i min värld att något av det kunde stämma jag träffade dig flera ggr men jag har varken sett eller märkt nånting.. men det som gör mig arg är då att alla som "visste" valde att få lite skvaller istället för att hjälpa det tyder ju på bara vilka bra föräldrar dom andra är.. gott föredöme heter det ja ruttet folk finns det gott om.. och jag tror att man kan sluta men det blir ju svårare ju längre det går.. Man har ju alltid ett val men folk pratar om det så himla lätt det kan finnas djupa sår som man försöker reparera men känner att det inte går hoppas du står ut som sagt trodde faktiskt inte på detta.. en varm kram från en gammal vän

    SvaraRadera
  7. tycker detta är helt vanskapt att ni står o säger att johanna o marcus e så jävla bra o ni står på deras sida, VEM FAN STÅR PÅ BARNENS SIDA??? jag gör de men de får man bara skit för, barn väljer inte att finnas till, det är föräldrar som gör de valen o då får man fan ta sitt ansvar o ta hand om dom o sätta dom först. det är okej att göra misstag som förälder, men dit tillhör fan inte att punda, för det "misstaget" ska inte ens få existera.

    SvaraRadera
  8. Det är ingen som säger att "de är så jävla bra". Jag säger att de redan vet hur dåliga de vart och att det räcker med skitkastande när de är beredda att ta tag i problemen (och redan är en bra bit på väg). Det finns ingen anledning att försöka dra ner dem igen!

    SvaraRadera
  9. Anonym11 maj 2012 01:38

    Det är ingen som säger att dom är bra men att göra som du och bara spotta åt dom när dom försöker få rätsida på saker och ting är bara kontraproduktivt. Du uppnår ju inget annat med det du säger än att kränka så om du nu bryr dig om barnens bästa är ju ditt agerande lätt tvivelaktigt då såna som du får henne tillbaks i problem. Säg aldrig mer att du står på barnens sida för det gör du inte, allt du vill är att se johanna misslyckas och det i förlängningen leder till mer problem för hennes barn så jag skulle snarare säga att du är emot barnen. Faktumet att du är för feg för att stå för din åsikt säger en hel del med, skulle du stå upp för barnen hade du fört fram vem du är för annars står du ju inte upp för barnen, du gömmer dig bara i en skugga och kastar skit.

    SvaraRadera
  10. Keep up the good work !!! Där det finns en vilja finns det möjligheter där man själv är den ända som kan sätta gränsen vad man kan uppnå ;))

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Jag

Jag

Labels

Blog Archive

Etiketter

Följa

www.dsit.sejknt

Vädret

Besökare

Totalt: Idag: Veckans: