lördag 2 juni 2012

Lördag!!

fy vad less jag är på kommentarer som "när ska du lämna Markus och börja bry dig om dina barn??" vad är det som säger at jag INTE bryr mig om mina älskade små barn bara för jag fortfarande är gift med Markus? Vem vet hur mnotverad han är? han är motiverad så in i norden och pratar om framtidsplaner, Liam-Neo & Tess och framtida sysselsättningar för fortsatt drogfrihet osv han köpar på som en blå och blir verkligen ledsen när människor sötts in i fack "hopplöst fall", "inte lika hopplöst fall" osv INGEN är hopplöst fall. Alla kan förändras sen kanske det är svårare för vissa men ingenting är omöjligt, och det är väääldigt svårt, en del verkar tro att det "bara är att tänka på sina barn och SLUTA" men icke, hade det vart så enkelt hade ju alla gjort det, det är en kamp för livet, den svåraste resan jag gjort. Att hela tiden tampas med olika känslor- ena stunden vill man, alllt går lätt som en plätt, man är glad och supermotiverad, nästa så vill man inte alls och så får man oerhörd ångest över att man känner så för man borde inte känna så ... Det är rena rama cirkusen uppe i skallen ibland och man sover dåligt, drömmer mardrömmar, gråter mycket-Saknar och känner mig totalt splittrad från dom jag älskar. Trots allt detta så är vi båda fast beslutna att fixa detta, även Markus. Han kan bara ta en buss och dra numera (han är förflyttad till ett öppet) men han gör inte det. Han tar öppenhjärtigt emot den behandling som erbjuds och jag är oerhört stolt. Stolt och rädd, totalt livrädd. Livrädd att misslyckas, rätt för mig själv och min tillit till det egna jaget. Tänk om man någon gång är riktigt riktigt svag, tänk om vi båda är svaga samtidigt? aa fy det är verkligen jobbigt men det går med järnvilja!!!

11 kommentarer:

  1. Var är du? När flyttar du tillbaka till Gränna? Kommer du få tillbaka dina barn?

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag är på behandlinghem på dalvik och Markus på ett i hedermora tom 21 Juli sen kommer vi ha fortsatt behandling inom öppenvården. Självklart kommer vi få tillbaka barnen om vi fortsätter hålla oss drogfria och det är vår största motivation. Men det kommer såklart dröja för vi måste ju visa på drogfrihet under ganska lång tid på hemmaplan. Men Neo & Tess bor ju hos Kim och har det jättebra och jag träfdfar dom regelbundet och vi kommer ju träffas ofta även när vi kommer hem så det är väl mest Liam vi har i fokus att få "hem" om du förstår vad jag menar, Neo och Tess får komma successivt och det blir säkert varannan vecka sen eller något kan jag tänka mig (inget vi bestämt jag o Kim än) och vi kommer tillbaka till Gränna i slutet av Juli motvilligt för vantrivs i gränna :/

      Radera
  2. Okej. Men varför har du fått vara på olika behandlingshem? Hur många år har du drogat? Varför började du?

    SvaraRadera
  3. Jag undrar oxå massa saker. Tog du droger innan du träffade markus? Och när du var tillsammans med neo o tess pappa?
    Och dina vänner, visste dom om det?
    Har läst din blogg ett bra tag så jag undrar hur du kunde dölja det så.

    SvaraRadera
  4. Så den 21 Juli så behöver ni ingen mer behandling? Eller vad innebär behandling inom öppenvård?

    SvaraRadera
  5. jo vi kommer gå 8 timmar om dagen i 8 veckor under behandling och kommer lämna urinprov 3 gr/veckan och ha MBT (motivations och behandlingteamet) plus att vi kommer gå en motivationskurs. Ja jag höll på redan innan Markus. Inte så svårt att dölja när man sköter det "snyggt".

    SvaraRadera
  6. Men tog du typ droger hemma i dina barns hemmiljö? Påverkade det dom negativt på något sätt som du märkte av? :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja tyvärr så gjorde jag det och det är inget jag är stolt över, men vet inte om dom märkte de såsätt för jag "skötte det diskret" aldrig något framför dom eller så, men självklart har dom påverkats, det är oundvikligt :( :(:(

      Radera
  7. Kände du aldrig att det va jävligt fel att hålla på med droger och framför allt när du har barn? Har du något speciellt du kommer sträva efter nu när du flyttar hem som gör det lättare att inte falla tillbaka? Man hör ju att det är vääldigt svårt att ta sig ur ett heroinmissbruk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är väl klart man känner det, men man förnekar det vääääldigt länge tillochmed för sig själv. Ja att hålla oss sysselsatta och attt träna och motionera mkt är det som hjåller en vid gott mod tror jag!

      Radera

Bloggintresserade

Jag

Jag

Labels

Blog Archive

Etiketter

Följa

www.dsit.sejknt

Vädret

Besökare

Totalt: Idag: Veckans: