tisdag 10 juli 2012

Bara för idag!

Det är sannerligen ett mkt bra livsmåtto i mitt o Markus liv (för alla missbrukare), att vakna varje morgon och säga till sig själv "idag ska jag INTE ta något, i morgon vet jag inte men i dag ska jag vara 100% drogfri" det är mkt mkt lättare att stå ut då, för då öppnar du möjligheten inför morgondagen även om du tänker säga samma sakn i morgon! :D Åhh mnin lilla Jolly har stickat en sååå fin mössa o halsduk till Liam !! så gulligt, har fan hittat en vän i henne, hon tänker som jag , vi resonerar likadant, vi skrattar åt samma skämt, gillar samma filmer ochreagerar på samma saker, vi har samma diagnoser typ *LOL* och vi va nog fan twins i ett tidigare liv, har sjukt roligt med henne och det känns som vi känt varann hela livet. Sådana vänner växer inte på träd och kommer sakna ihjälmig efter henne när ja flyttar hem...faktiskt. Jag kan lita på henne och hon e generös och omtänksam...all cred till henne för att hon finns och för att hon stöttar mig. En grymt stark tjej och hon liksom alla här stångar sig blodig för att hålla huvudet ovanför vattenytan ! neee nu ska ja bli kliad på ryggen och glutta tv:e ! NATTTIIIII!! en annan grej, nu e håret i princip klart ! TAck ISabell!

10 kommentarer:

  1. Härligt att ni kämpar tillsammans!! Fortsätt så!!
    1 dag i taget borde vi alla ta, va det än må gälla i livet!

    SvaraRadera
  2. Det låter bra det där med att ta en dag i taget. Jag undrar bara lite över var det största beroendet sitter psykiskt eller fysiskt? Känns det grått o trist att tänka sig ett liv utan droger? Känns livet långsamt i meningslöst som drogfri? Känns det väldigt jobbigt att se ett liv framför sig utan droger? Ursäkta alla frågor, men Jag har ingen erfarenhet av droger själv därför undrar jag vad den största kampen mot drogfrihet består utav. Kanske svårt att förklara för en utomstående...
    Men det är lite intressant att se att drogerna fortfarande kan ha en så stark dragningskraft i en människas liv där det redan skövlat & förstört så mycket? Hur känner du själv?

    SvaraRadera
    Svar
    1. nee det prykiska är väst, som du säger så känns det ofta grått och trist utan. det fysiska är ju något som sitter kanske 2 veckor och sen borta. och det är ju precis i början och det psykiska sitter länge. men bara att fortsätta för mellan varven kommer det små ljusglimtar!

      Radera
  3. Tack för svar! Kämpa på o håll fast vid ljusglimtarna det är väl det som är lycka i egentlig mening . Korta ögonblick med en känsla av värme och lycka då man känner sig bekväm även inför den ovissa framtiden . Lycka till!

    SvaraRadera
  4. Nyfiken! Hur träffades du och Markus och hur blev ni ihop?

    SvaraRadera
  5. Har en fråga ..heroin som verkar har varit din huvuddrog om jag fattat rätt , hur blir man på det? Eftersom det verkar som att det är svårt och sluta.

    SvaraRadera
  6. Johanna vad får dig att tro att Markus ska klara av att vara ren denna gången när han har bevisat att han inte klarade det förra gången?

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja varför inte är min fråga? man kan misslyckas hundra gr innan man lyckas. Jag tappar inte tron på honom bara för det, jag känner Markus. Jag hör på honom hur han brinner för att lyckas. Och hur han sliter för sin lilla son. Det finns INGA hopplösa fall. vem säger att Jag skulle lyckas mer än honm? vem ger andra rätten som inte ens känner markus el mig att bestäma att vi kommer misslyckas?

      Radera
    2. och det är tusen gr mr peppande att tro på någon än att nervärdera.

      Radera

Bloggintresserade

Jag

Jag

Labels

Blog Archive

Etiketter

Följa

www.dsit.sejknt

Vädret

Besökare

Totalt: Idag: Veckans: